Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blocketpaket 2.0 Bynk, vilken kreditupplysning

jag håller på att göra en affär på Blocket, säljaren har föreslagit att skicka med Blocketpaket.
Det är Bynk som sköter det, enda betalsättet är mot faktura och det står att detta görs efter sedvanlig kreditprövning. vad är det kreditprövning som görs? jag vill inte ha någon ny ff på varken UC eller Bisnode

jag håller på att göra en affär på Blocket, säljaren har föreslagit att skicka med Blocketpaket.
Det är Bynk som sköter det, enda betalsättet är mot faktura och det står att detta görs efter sedvanlig kreditprövning. vad är det kreditprövning som görs? jag vill inte ha någon ny ff på varken UC eller Bisnode

Det framgår inte vilken uc de gör, men när det gäller deras lån så skriver de att de tar två olika uc:
Vi på Bynk är måna om att du som tar ett lån hos oss också ska kunna betala tillbaka ditt lån. Därför gör vi alltid en noggrann kreditkontroll innan vi beviljar och betalar ut ett lån.

För att kunna fatta ett så välgrundat beslut som möjligt, behöver du som ansöker ge oss relevant information om din privatekonomiska situation. Därefter inhämtar vi ytterligare information från två olika kreditupplysningsbolag.

När det gäller deras Blocketpaket så framgår det inte heller vilken uc de tar men det låter lite konstigt om man ska få på sig ff från Uc för köp på bara några hundra lappar?

Vårt system gör en automatisk bedömning om ifall vi kan erbjuda köp mot faktura. Vi kan alltså inte ge en anledning till att vi inte kan erbjuda fakturaköp men vanliga anledningar är betalningsanmärkningar eller något annat som kan påverka möjligheten för fakturaköp. Om vi inte kan erbjuda dig fakturaköp rekommenderar vi dig att kontakta säljaren för att se om ni kan komma överens om en alternativ lösning för försäljningen.

Jag testade ringa dem och fråga men de har öppet till kl 17!

jag skrev till dom på Messenger, jag fick följande svar:
"Hej A27,
Vi tar en kreditupplysning vid hos UC med e score med blocketpaketet. Den påverkar inte lika mycket vid bolån men syns såklart dock kan man ju tala om för banken att man handlat på faktura. /Silvia "

jag skrev till dom på Messenger, jag fick följande svar:
"Hej A27,
Vi tar en kreditupplysning vid hos UC med e score med blocketpaketet. Den påverkar inte lika mycket vid bolån men syns såklart dock kan man ju tala om för banken att man handlat på faktura. /Silvia "
Sinnessjukt ju!! Bättre (om du kan) betala utan att blanda in Bynk.

Sinnessjukt ju!! Bättre (om du kan) betala utan att blanda in Bynk.
ja, sinnessjukt är det.
jag gnällde lite och frågade varför man inte bara kan betala med kort direkt (som med Klarna på Tradera som fungerar utmärkt)

svaret blev då "Fakturaköp är det vi har att erbjuda i dagsläget."

bojkottar skiten, har löst frakt på egen hand och betalning med Swish, men nu har jag inget bedrägeriskydd

Ja, riktigt krångligt Blocketpaket. Tradera är tusen gånger bättre än Blocket. Nästan alla på Blocket säljer för överpriser. Swisha i förskott skulle jag dock aldrig våga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp