Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blivit utsatt för ID-kapning – ansvar för skulder och vad kan man göra?

Om du har hemförsäkring med tillägg för "identitetsskydd" eller "rättsskydd" kan du ibland få hjälp med:
  • Juridiskt ombud vid identitetsstöld
  • Kostnader kopplade till felaktiga skulder
  • Hjälp med bestridande av krav

Kontakta ditt försäkringsbolag direkt och fråga om du har rättsskydd eller ID-skydd via dem. Om du har det, kan de ibland även stå för juridisk hjälp.

Jag har semester just nu så svarar i mån utav tid men jobbat 20 år med försäkringar så dra iväg ett PM om du behöver mer hjälp.
Tack för tipset.Ska kolla upp det.Det är det vettigaste svaret jag fått i hela den här tråden.Uppskattar det.

Även om du inte har just det här tillägget så har samtliga försäkringsbolag något som heter "rättsskydd".

Det har jag själv använt mig utav (när jag sålde min gamla bostadsrätt) och det är väldigt smidigt att använda sig utav det, inte alls jobbig process.

Men då har du hjälp utav en advokat/jurist hela vägen som dessutom kan den här typen utav frågeställningar.

20% av kostnaderna för tvisten är alltid självrisken.

Så enkelt. Kostar advokaten dig 20.000 kronor så betalar du själv bara 4.000 det är helt klart överkomligt....

Även om du inte har just det här tillägget så har samtliga försäkringsbolag något som heter "rättsskydd".

Det har jag själv använt mig utav (när jag sålde min gamla bostadsrätt) och det är väldigt smidigt att använda sig utav det, inte alls jobbig process.

Men då har du hjälp utav en advokat/jurist hela vägen som dessutom kan den här typen utav frågeställningar.

20% av kostnaderna för tvisten är alltid självrisken.

Så enkelt. Kostar advokaten dig 20.000 kronor så betalar du själv bara 4.000 det är helt klart överkomligt....
Ja absolut när det gäller större summor än så.

Du kan till 100% anmäla alla butiker för skaddestånd med! Jag har försökt hämta ut packet utan leg till mig själv och personalen vet vem jag är men dem är stenhårda på dem reglerna. Så har dem gett ut helt random bara att anmäla dem

Du kan till 100% anmäla alla butiker för skaddestånd med! Jag har försökt hämta ut packet utan leg till mig själv och personalen vet vem jag är men dem är stenhårda på dem reglerna. Så har dem gett ut helt random bara att anmäla dem
Vart ska sånt anmälas?

Vart ska sånt anmälas?
Vet jag inte men att man kan anmäla dem är klart det går. Jobbat i butik och det sker kontroller för att dem ska få ha postutlämning och är ngt man måste ansöka efter att få ha i butiken, var ett jävla meck när "min" butik skulle skaffa det.
Så någonstans går det att anmäla om det inte sköts. Vill man ha skaddestånd får man väl stämma butiken, jag menar är det såna belopp och det missköts så många gånger borde man ha ett case

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp