Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blivit uppsagd - hur göra med skuldsanering?

Ja, dom räcker gott och väl men jag vill inte leva på dom pengarna för dom ska gå till annat.
Du behöver inte leva på annat än din a-kassa, marginaler verkar du ha gott om.

Resekostnader försvinner ju dessutom.

Torde nästan bli ett nollsummespel.

Jag blev idag uppsagd av min arbetsgivare och har skuldsanering med avslut i mars 2026. Jag fick uppsägningstid till och med 2025-07-31 vilket innebär att från och med september så kommer jag att få a-kassa och behöver därför sända in en omprövning för att betala mindre vilket jag har gjort alldeles nyss.

Kommer min omprövning att gå igenom tror ni att jag får betala mindre från september? Jag får lön under uppsägningstid och kan betala enligt nuvarande plan maj, juni (betalningsfri), juli och augusti. I september kommer jag inte att kunna betala enligt plan.

Jag får inte avgångsvederlag utan jag får min snitt månadslön från förra året utbetalt maj, juni (tillbaka på skatten 31.772kr), juli och i augusti får jag en "monsterlön" då jag får jag lön för juli och semesterersättning för 2024 och 2025 utbetalt.
Boka tid med kommunens skuldrådgivare?

Jag blev idag uppsagd av min arbetsgivare och har skuldsanering med avslut i mars 2026. Jag fick uppsägningstid till och med 2025-07-31 vilket innebär att från och med september så kommer jag att få a-kassa och behöver därför sända in en omprövning för att betala mindre vilket jag har gjort alldeles nyss.

Kommer min omprövning att gå igenom tror ni att jag får betala mindre från september? Jag får lön under uppsägningstid och kan betala enligt nuvarande plan maj, juni (betalningsfri), juli och augusti. I september kommer jag inte att kunna betala enligt plan.

Jag får inte avgångsvederlag utan jag får min snitt månadslön från förra året utbetalt maj, juni (tillbaka på skatten 31.772kr), juli och i augusti får jag en "monsterlön" då jag får jag lön för juli och semesterersättning för 2024 och 2025 utbetalt.
Det fetade är alltså inte sant baserat på vad du har svarat?

Vad är din frågeställning?

Du kan betala enligt planen, men vill inte?

Ja, dom räcker gott och väl men jag vill inte leva på dom pengarna för dom ska gå till annat.
Dem borde ju gå till att betala dina skulder. En del av mig hoppas att borgenärerna kommer på dig och begär att din sanering avbryts vilket är ett troligt scenario om man hittar dessa pengarna...

Så ts har 8 betalningar kvar att göra a 10 000 kr. Och fast att hans resekostnad på 5000 nu försvinner så vill han inte ta av sina 700 000 på kontot som han sparat ihop under skuldsaneringen som är ju just till för att täcka upp såna saker.
Har man haft 8 betalningsfria månader på de första 4 åren + buffert varje månad så hade jag skämts att starta en sån här tråd med 10 betalningar kvar... Speciellt om jag skrutit om att ha 700 000 på kontot, men sån är jag och vi är ju alla olika.

Troligtvis kommer ts få avslag på sin omprövning då skuldsaneringen snart är slut.

Att andra försöker smussla lite med sin skuldsanering stör mig inte men detta var fan bara oförskämt!

Från och med juni får jag månadslön som är beräknad utifrån min årslönen från förra året. Den lönen jag får nu under min uppsägningstid är 3 000 kr mindre mot vad vad jag annars får ut i lön.

Semesterersättningen får jag utbetalt på slutlönen som jag får i augusti. Då får jag lön för juli och semesterersättning utbetalt för 2024 och 2025.

När jag får ifrån akassa från och med september så får jag 10 000 mindre i månaden mot när jag jobbade men jag har heller inga resor till och från arbetet.
Är du uppsagd av arbetsgivaren pga arbetsbrist?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp