Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blir så f-bannad!

När min löneutmätning dras den 25 och fortfarande så kan man inte se att det dragits hos dom jag är skyldig pengar!!!!! Hur gör KF egentligen?? Räntan tickar ju iväg ... När dom ska ha betalt då är det ett sista datum som gäller men när vi som har löneutmätning vill se att det försvinner på skulderna nä då behöver man inte ha någon deadline att passa!! Det har gått tre veckor!! Det säger väl sig självt att om det få dras på en gång så är det ju mindre ränta som blir till nästa månad...

Tycker det är skamligt !
När man har problem så behöver de ju inte förvärra dem

Om du har skulder hos kronofogden, dvs flera så kommer dom aldrig försvinna så länge du inte betalar in något själv (då på en skuld i taget)
Kronofogden delar ut pengar från utmätning som en påse nötter. Ena månaden får skuld 1 pengar och andra månaden får skuld 2 pengar. Däremellan tillkommer ränta på den skuld som inte fick några pengar....och vips så har du bara betalat ränta. Sen tar det upp till en månad innan dom kan redovisa vart pengarna gått.

Vet av egen erfarenhet. Släppte allt till kronofogden för ett år sedan. Har utmattning på 17000:-/månad och mina skulder har ökat med 150000:-
Med andra ord, jag är körd trots bra inkomst. Beror också på hur många skulder man har och hur de som vill ha tillbaka sina pengar har lagt sina krav.

Jag hade löneutmätning i 23 månader med 12 600kr per månad. Mina skulder var närmare 250 000 kr och det var som mest 21 olika fodringsägare. Sedan snart 1 år är jag skuldfri så jag måste säga att det gick ganska fort trots allt. De fördelar löneutmätning på samtliga skulder och de man är skyldig mest får mer pengar än de man är skyldig minst. Så kan man betala av mindre skulder på egen hand så skyndar man på processen. Man betalar räntor och avgifter första tiden, sedan kapitalskulden.

Om du har skulder hos kronofogden, dvs flera så kommer dom aldrig försvinna så länge du inte betalar in något själv (då på en skuld i taget)
Kronofogden delar ut pengar från utmätning som en påse nötter. Ena månaden får skuld 1 pengar och andra månaden får skuld 2 pengar. Däremellan tillkommer ränta på den skuld som inte fick några pengar....och vips så har du bara betalat ränta. Sen tar det upp till en månad innan dom kan redovisa vart pengarna gått.

Kronofogden fördelar pengarna enligt lag.

Räntan räknas till den dag pengarna når kfm oavsett hur länge det tar att betala ut pengarna

Om man tex överklagar ett beslut så betalas inga pengar ut, utan läggs på hög hos kfm.. det vore ju ganska skevt om man skulle åka på att betala mer ränta pga en sån sak

Jag har ca 290.000 i skuld och ca 7000 i utmätning då kommer jag aldrig blir skuldfri.!

Jag har ca 290.000 i skuld och ca 7000 i utmätning då kommer jag aldrig blir skuldfri.!
Vet inte hur du räknat då.. är det hysteriska räntor så går det nog dåligt, men annars verkade det spontant inte så farligt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp