Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blir nekad lån hos lånegivare som tar creditsafe trots kreditvärdighet: hög

Hjälper ju dock om du skriver vilket ställe det gäller.
Loanstep? Dom kör Tink.

Hade lån hos dom på 25k, var aldrig sen med betalning och slutbetalade 20k som var kvar av skulden i en betalning.
Sökte igen en månad senare, blev nekad. Troligen pga speltransaktioner.

Men om det inte är Tink/Kreditz där du sökte så kan det vara att dom blir misstänksamma över att du har så mycket i underskott men troligen angett att du inte har några andra lån/krediter vid ansökan.

Hjälper ju dock om du skriver vilket ställe det gäller.
Loanstep? Dom kör Tink.

Hade lån hos dom på 25k, var aldrig sen med betalning och slutbetalade 20k som var kvar av skulden i en betalning.
Sökte igen en månad senare, blev nekad. Troligen pga speltransaktioner.

Men om det inte är Tink/Kreditz där du sökte så kan det vara att dom blir misstänksamma över att du har så mycket i underskott men troligen angett att du inte har några andra lån/krediter vid ansökan.
Trodde ”alla” tog Tink/Kreditz nuförtiden… Kanske inte bankerna, men alla dessa mindre med hutlösa räntor… Dom vill väl verkligen säkra upp att dom kan få sina pengar (mångdubbelt) tillbaks…

Nu vill jag inte låta dryg.
Men om jag gör det så ber jag om ursäkt i förtid.
Och nej jag är ingen som gillar att trycka ner folk.
Men jag får inte ihop det riktigt?
Du har ändå en rätt så bra inkomst, inget skuldsaldo, bara ett lån som nu är aktivt och cirka 350 000 som du löst ut dit ifrån (exklusive CSN-skuld).
Du har ganska bra förutsättningar, iallafall för ett lån hos ett företag som tar Creditsafe. Någon anledning måste det ju finnas till varför du inte blir beviljad? Kan ju inte vara att alla datorsystem särbehandlar dig eller att systemen alltid gör fel. Det beror ju på något, så…vad? Det skulle kunna vara att du behöver vänta ut tiden liten, trots att du löst in dessa 350 000. Men jag är ändå osäker på om det är dom pengarna som är boven i dramat.
Jag undrar mest för att jag behöver få en mer klar bild om jag ska hjälpa dig.
Du har inga skulder du inte nämnt eller så?
Är du spelberoende? Dvs att du har speltransaktioner. Det KAN (jag sa inte alltid) ställa till det för en många gånger.
Har du ”konstiga” transaktioner annars?

Nu vill jag inte låta dryg.
Men om jag gör det så ber jag om ursäkt i förtid.
Och nej jag är ingen som gillar att trycka ner folk.
Men jag får inte ihop det riktigt?
Du har ändå en rätt så bra inkomst, inget skuldsaldo, bara ett lån som nu är aktivt och cirka 350 000 som du löst ut dit ifrån (exklusive CSN-skuld).
Du har ganska bra förutsättningar, iallafall för ett lån hos ett företag som tar Creditsafe. Någon anledning måste det ju finnas till varför du inte blir beviljad? Kan ju inte vara att alla datorsystem särbehandlar dig eller att systemen alltid gör fel. Det beror ju på något, så…vad? Det skulle kunna vara att du behöver vänta ut tiden liten, trots att du löst in dessa 350 000. Men jag är ändå osäker på om det är dom pengarna som är boven i dramat.
Jag undrar mest för att jag behöver få en mer klar bild om jag ska hjälpa dig.
Du har inga skulder du inte nämnt eller så?
Är du spelberoende? Dvs att du har speltransaktioner. Det KAN (jag sa inte alltid) ställa till det för en många gånger.
Har du ”konstiga” transaktioner annars?
Min pojkvän löste ut mina lån om 350k.
Harvade runt rätt länge dessförinnan i låneträsket men har idag bara dom lånen jag redovisat i trådstaeten.
Har aldrig spelat i hela mitt liv.
Men har ju haft många kreditprövningar…
Konstiga transaktioner tror jag inte jag har, men har hur som helst inte behövt redovisa några.

Harvade runt rätt länge dessförinnan i låneträsket men har idag bara dom lånen jag redovisat i trådstaeten.
Konstiga transaktioner tror jag inte jag har, men har hur som helst inte behövt redovisa några.
Hos vilka företag har du blivit nekad ?!

Så…om han löste ut dig. Varför ska du då ta nya och sätta dig i skuldfällan igen?
Dessutom så har du ju en ganska bra inkomst, och eftersom du knappt har skulder nu varför ska du då låna?
Du lär ju knappast vara i behov av att ”släcka bränder” liksom.
Men ja, då vet jag inte varför du blivit nekad. Vilka företag har du ansökt hos?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp