- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Hej Kimsan72, tack för omtanken. Jag har varit inne på forumet från och till hela sommaren, men har inte orkat att skriva, haft huvudet i sanden kanske, men det har hjälpt att läsa här inne, man känner sig inte ensam. Otroligt mycket stöd och förståelse på detta forum. Jag mår hyfsad bra, går lite upp och ned, fick mitt mina första betalningsföreläggande igår och med det kom ångesten igång direkt...detta händer verkligen. Igår var verkligen en berg och dalbana, ena sekunden kände jag mig som en brottsling och andra sekunden en konstig lättnad. Har nu försökt läsa och förstå hur resten av processen kommer att se ut innan utmätningen börjar. Jag har redan skrivit under och lägger delgivningskvittot på postlådan idag. Vad jag förstår är nästa brev "skuld att betala"? Läste att du hade fått det brevet? Hur går det för dig? Sedan undrar man när utmätningen börjar, men det är väl bara att flyta med nu...
Skönt att höra att Du ”lever” iallafall !

Ja du, denna resa innehåller ett känslomässigt tumult, milt uttryckt! Jag kastas fortfararande mellan de olika... allt ifrån lättnad, till sorg och till genuint hat mot mig själv för den situation som jag har försatt mig i.
Som jag har skrivit i andra trådar, så är jag dock tacksam över att ja släppte allt vid denna tidpunkt på året, för sommaren gör mig gott ! Det får ångesten att dämpas något för man kan vara ute mycket och alla andra är så mycket gladare ! Det sprider sig !
Ja, jag har fått min första skuld att betala och misstänker att löneutmätningen drar igång i september ! Värsta förnedringen EVER i min hjärna!
Har du många olika långivare eller endast ett par olika?