Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blir bara nekad samlingslån - hur lyckas ni andra??

Hej! Hur lyckas ni med stora lån att få dem beviljade. Har i dagarna försökt samla mina lån men blir bara nekad!
Inkomst 480 k - fast jobb sen flera år
Lån 1: 125 000
Lån 2 (bil) : 8 000
Klarna : 15 000
Småkrediter : ca 5 000
Kreditkort 1: 20 000 (maxat)
Kreditkort 2: 15 000 (maxat)
Försöker få ett samlingslån på 180 000 där allt utom bilen är med (den är typ 3 betalningar kvar på) men får nej överallt! Har inga betalningsanmärkningar men 7 förfrågningar (3 i somras, 1 i julas för vanligt ica kontokort och nu 3 st). Någonting gör jag ju fel, har en ok boendekostnad på 8000 kr och 2 ungar på 50%. Nån som kan tipsa mig om hur/vart jag kan prova? Redan testat Swedbank seb och Svea Ekonomi.
/J

Detta låter jättekonstigt.

Du har alltså Inga betalningsanmärkningar, inga missbrukade krediter, inget hos kronofogden och dessutom en årsinkomst på 500.000 (typ).
Du har dessutom bara 150.000 kronor i lån och sparsamt med förfrågningar?

Har du någon gång sökt via www.lendo.se?

Vågar ärligt inte söka mer med risk för fler förfrågningar! Inga betalningsanmärkningar, missbrukade krediter eller nåt sånt. Så enda jag tänker är maxade kreditkortet? Eller att jag inte har någon sambo? Trodde väl Svea skulle "ta emot mig" men där blev det nej med hänvisning till lån skuldsaneringsavdelning!

betala av småkrediter, sen dina maxade kreditkort. Sen sök hos en låneförmedlare i sommar

Sök hos Låneförmedlare.. ange inte att du har barn. Du ska få en hel drös erbjudande då..

Vad har du för kreditbetyg? Om man övertrasserar ett kreditkort en månad (om så bara med någon krona) blir det stor påverkan. Se till att alltid ha någon hundralapp i marginal åtminstone i så fall...

Men om man för nåt år sen angett 1 barn kan man i nytt skede ange 0 barn el ser de vad man angett tidigare ?

Enda sättet och få lån är om du ljuger. Ljug inte om din inkomst.

Ok men kan de inte se att man angett barn i tidigare ansökningar för 5-12 mån sen eller ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp