- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Jag är nog död innan dess! Tre-fyra millar när allt landat tror jag
Oj. Men har du inga planer på att söka skuldsanering?
Jag är nog död innan dess! Tre-fyra millar när allt landat tror jag
Oj. Men har du inga planer på att söka skuldsanering?
Jo, har gjort det. Men det förändrar väl ingenting kring detta? Tänker att jag skulle få behålla samma?
Nej det förändrar inte den här situationen. Tänkte bara att då vet man ju att det är under en begränsad tid. Antingen orkar man vänta med att flytta ihop eller så flyttar man ihop ändå med vetskapen att det kommer bli bättre några år senare med fördelningen av gemensamma kostnader.
Vad säger din partner om situationen?
Han har ju rätt mycket utgifter själv, och en livsstil som äter upp det mesta av hans lön.
Jag har ju talat om att jag har skulder men han säger mest att allt ordnar sig. Vi får väl se. Har nyligen skickat in en skuldsaneringsansökan. Men hoppet är väl inte jättestort. Visst har jag dålig lön och är till åren men jag vet inte som sagt.
Kan ni inte fortsätta som särbos? Så har jag gjort för egen del, jag är mest livrädd för att OM förhållandet tar slut när man väl blivit särbos så med skulder upp över öronen lär man bli hemlös. Jag kommer inte ge upp min lägenhet förrän jag är skuldfri, det känns som den ultimata tryggheten och det enda som i dagsläget är mitt (även om jag hyr).
Så tänker jag med. Men då kommer åter frågan hur mycket tid/ hur många nätter FÅR man spendera hos sin partner utan att det ska ses som folkbokföringsbrott? Eller att KFM skulle ha åsikter ändå? Jag kommer ju förstås att ha kvar min lägenhet och fortsätta att betala hyra för i sånna fall. Fast de kanske inte kollar upp sånt?
jag vill ju absolut inte göra fel...

Du ska vara folkbokförd där Du har Din huvudsakliga vila, men folk är särbos till höger och vänster i vårt avlånga land och aldrig har jag hört att Folkbokföringen har synpunkter på det då det är fullständigt normalt i ett förhållande, inte minst i början.
Bara för att man har löneutmätning/skuldsanering, så har man likväl rätten att sova/vistas där man vill.
Tror Du ska chilla och inte göra för stor grej av det hela... ingen annan gör det iallafall...![]()

Okej!! Ska försöka med det! Har aldrig varit i den här situationen tidigare och är så rädd att göra fel. En orolig själ!!! Men tack![]()
Under hela min resa...först med löneutmätning och sedan med beviljad skuldsanering, så levde jag utifrån mottot att KF må ”ta” min lön, men något annat kan dom inte ta av mig.
Jag är inte omyndigförklarad och ämnar leva mitt liv efter eget tycke och smak.
Jag gör rätt för mig ekonomiskt och kommer tillse att det så förblir, men för övrigt, så gör jag vad jag vill !