Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bli sambo - löneutmätning

Jag har skulder och har precis träffat en kille som tjänar bra med pengar, omkring 60-70 i månaden.

Får jag spendera tid hos honom (flera dagar i veckan) men ändå stå skriven där jag har mitt riktiga hem?

Vad händer om vi skulle vilja flytta ihop?

Han har mycket, väldigt stora, utgifter själv och skulle inte ha råd att försörja mig... Vilket jag förstår är det som skulle hända då jag har utmätning...

Jag förstår inte riktigt det. Han har ju sina utgifter och inte är det väl meningen att han inte ska kunna betala sina utgifter om vi flyttar ihop eller?

Står i samma problem, har träffat en tjej som tjänar väldigt bra .. har aldrig fattat det där .. får man inte behålla förbehållsbeloppet då ska man leva på sin partner ?

Står i samma problem, har träffat en tjej som tjänar väldigt bra .. har aldrig fattat det där .. får man inte behålla förbehållsbeloppet då ska man leva på sin partner ?
Har levt i sambo förhållandet och haft löneutmätningen i flera omgångar. Du fyller in papperna och redovisar nya uppgifter. Oftast dem kommer att ändra ditt förbehållsbelopp eftersom du kommer att dela hyran med ditt sambo. Naturligtvis att du behåller förbehållsbelopp men det blir lägre.

De räknar med att man ska bidra till de gemensamma utgifterna som boende och hushållets kostnader i proportion till inkomsterna. Så tjänar man lika mycket så bidrar man med hälften var. Tjänar en 75% av hushållets inkomster och en 25% så fördelas det man förväntas bidra med så.

De räknar med att man ska bidra till de gemensamma utgifterna som boende och hushållets kostnader i proportion till inkomsterna. Så tjänar man lika mycket så bidrar man med hälften var. Tjänar en 75% av hushållets inkomster och en 25% så fördelas det man förväntas bidra med så.

Jag räknade på det på KFMs hemsida. Skulle jag flytta ihop med honom hade jag fått behålla mindre än 6000 av min lön... Det går ju bara inte. Hans hyra där han bor (vilket isf skulle bli vårt gemensamma hem) är 14890 kr...

Jag räknade på det på KFMs hemsida. Skulle jag flytta ihop med honom hade jag fått behålla mindre än 6000 av min lön... Det går ju bara inte. Hans hyra där han bor (vilket isf skulle bli vårt gemensamma hem) är 14890 kr...
Det fungerar ju utan att du bor där så det borde fungera när du bor där.

Och vad skulle hända om kfm inte godkänner hans höga hyra? Jag menar då får jag väl ännu mindre

Jo, visserligen, men det har väl ändå inte med det att göra. Skulle känna mig som en snyltare

Hur höga skulder har du? Hur länge räknar du med att få leva med utmätning? Kan ni inte vänta tills du är skuldfri?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp