någon som vet om man kan bli beviljad lån på ca 250 000 hos banken trots massa förfrågningar på UC om man kan styrka att man kommer ha en inkomst på 300 000 per år from med nu. Började min tjänst i augusti
10.000 på meddelandelpn kanske. Du e körd med för många ff. TyvärrEller vilken summa tror ni att ja kommer bli beviljad med den styrkta inkomsten?

Tror du det är möjligt att få frysa ränta så man kan lyckas betala av?UC-ff över 10 st = sällsynt att få lån om jag har förstått saken rätt. Över 20 st ... får du ett lån passa på och köp en lott (och menar inte att vara elakt .. utan mer att påvisa hur svårt det är att få lån med över 20 stt UC-ff) AW89 - du nämner bara att du har många UC-ff så då utgår jag ifrån att det rör sig om mer än 15 st.
Eftersom att du började din tjänst i augusti så är du (gissar jag) fortfarande provanställd och då blir det ännu svårare att få ett lån i den klassen beviljat. Fast anställning är vad som ofta krävs.
Så - jag skulle ge dig som rekommendation att du ser över hur din lön ska fördelas efter skatt (17 250 blir det om jag räknar med skatt på 31% och en bruttoinkomst på 25 000 kr/mån = 300 000 kr/år) och ser över de skulder du har.
Ranka skulderna (dyraste som prio ett och i fallande ordning), gör en "snöbollsbetalningsplan" på dem och håll dig ifrån all UC-ff de närmaste 6 månaderna. Precis all. Sedan när du har fast anställning kan du checka av läget.
Och är skulderna hos inkasso eller på väg dit - ringa och prata med de du har skulderna hos. Förklara läget, fråga efter möjlighet till fryst ränta/0-ränta under de närmaste 6 månaderna och en mer anpassad betalningsplan utefter din nettoinkomst.
Det är mina råd.
men har vart sjuk denna månad så vart lite chokad, trodde de skulle påverka mig nästa månad... Så annars hade ja löst det. Hr bokat tid på banken nu, så är bara att hålla alla tummar och tårLycka till på banken!Tror du det är möjligt att få frysa ränta så man kan lyckas betala av?
Jag har fast tillsvidare tjänst fick det direktmen har vart sjuk denna månad så vart lite chokad, trodde de skulle påverka mig nästa månad... Så annars hade ja löst det. Hr bokat tid på banken nu, så är bara att hålla alla tummar och tår

Tack, hoppas verkligen de kan göra något för att hjälpa mig. Iaf så ja slipper kronofogden för då kan jag inte flytta till eget boendeLycka till på banken!![]()