Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blev av med bil i poliskontroll

Inte överklagat att jag vill ha tillbaka bilen bara att få så jag kan köpa en billigare bil
Då borde det inte vara några konstigheter, bilen säljs och du får ut 35k för att köpa en ny bil.

Ja det betyder att du får tillbaka 35280 när bilen är såld för att köpa annan bil.
Har du överklagat ovan beslut också? Dvs du vill ha tillbaka bilen? Mest troligen kommer TR gå på KFM's linje här.
KFM är inte motpart i målet, det är de som vill få betalt som är det.

Vad menar du? Att jag inte kommer få så jag kan köpa en enklare/billigare bil?
Nej.

De som vill ha betalt av dig kan yttra sig till tingsrätten och motsätta sig din överklagan och därmed även Kronofogdens skrivelse i målet.

Nej.

De som vill ha betalt av dig kan yttra sig till tingsrätten och motsätta sig din överklagan och därmed även Kronofogdens skrivelse i målet.
Okey då förstår jag vad du menar, måndag den 1/12 var senast jag kunde yttra mig iaf.

Hur lång tid tar det att få dom eller veta om man får behålla en summa från försäljningen så man kan köpa en billigare bil? Mitt yttrande till tingsrätten gick ut den 1/12

Hur lång tid tar det att få dom eller veta om man får behålla en summa från försäljningen så man kan köpa en billigare bil? Mitt yttrande till tingsrätten gick ut den 1/12

Beror på hur mycket din tingsrätt har att göra, utsökningsmål är på de flesta ställen inte prioriterade alls, pågår det större rättegångar i trakten du bor så innebär det i praktiken mer väntetid också.
Jag gissar att dom försöker städa bort så dom meddelar beslut innan jul. Sen ska den vinna laga kraft.

Beror på hur mycket din tingsrätt har att göra, utsökningsmål är på de flesta ställen inte prioriterade alls, pågår det större rättegångar i trakten du bor så innebär det i praktiken mer väntetid också.
Jag gissar att dom försöker städa bort så dom meddelar beslut innan jul. Sen ska den vinna laga kraft.
Vad händer om kronofogden hinner sälja den innan dommen kommer och vinna laga kraft? Tänkte på beloppet jag ska få för att kunna köpa en billigare bil. Om dom hinner sälja den o betala till dom jag är skyldiga

Vad händer om kronofogden hinner sälja den innan dommen kommer och vinna laga kraft? Tänkte på beloppet jag ska få för att kunna köpa en billigare bil. Om dom hinner sälja den o betala till dom jag är skyldiga
Försäljning stoppas inte av ett överklagande, men utbetalning sker aldrig före laga kraft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp