Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blank förfrågan

Tyvärr tror jag att det blir svårt att driva detta. Har själv försökt mot andra inkassobolag. Enligt DI står följande

"Att den som begär en kreditupplysning om en privatperson ska ha ett legitimt behov innebär att han eller hon ska ha ingått ett kreditavtal eller vara på väg att ingå ett kreditavtal med den omfrågade eller att han eller hon i övrigt har anledning att göra en ekonomisk riskbedömning beträffande den omfrågade. En hyresvärd kan ha ett legitimt behov av en kreditupplysning om den som ska hyra en bostad."

Det inkassobolag lutar sig på är det som ovan beskrivs som en ekonomisk riskbedömning. I samband med att du begär en avbetalningsplan så har de rätt att göra en riskbedömning av dig och din betalningsförmåga. Men du får gärna försöka och med lite tjat ger de förhoppningsvis med sig. Lindorff gjorde det inte och de hade begärt fem stycken på mig inom ett år för olika skulder.

P.S Varför en "blank" förfrågan som ställer till det så mycket, det är ju bättre med en vanlig förfrågan från Svea Ekonomi, den blir ju som en vanlig UC-fråga.

Det är en sk blank förfrågan vilket tydligen är en katastrof i UC's riskbedömning. Med Sveas förfrågan så har jag 10. Sannolikheten för att komma under 50% även om alla andra frågor försvinner verkar inte vara stor... ren katastrof att det får gå till så här.

Ja eller så är det för att du gick från 9 till 10 UCs. Eller är en blank UC något speciellt som signalerar extra? Kan inte läsa att så skulle vara fallet. UC själva skriver inget om det: https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/ovriga-fragor/blank-fraga.html

Ja eller så är det för att du gick från 9 till 10 UCs. Eller är en blank UC något speciellt som signalerar extra? Kan inte läsa att så skulle vara fallet. UC själva skriver inget om det: https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/ovriga-fragor/blank-fraga.html

Nej, det beror inte på det, en "vanlig" fråga försvann idag och betyget/% har inte ändrat sej ett dugg. Jag hade bättre betyg när jag hade 15 frågor, så det är den "blanka" som ställer till det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp