Blank förfrågan/ Låna på befintlig bostad

Mycket tacksam för svar,

Jag och min Fru vill låna 200.000kr på vår villa. För att renovera.

Idag har vi 1,1 milj i lön hos Länsförsäkringar bank.

Huset värderas till 2,1 milj.

Jag har ett blancolån på 45.000 kronor och en såkallad "blankförfrågan" hos UC,

Nu har Länsförsäkringar skickat ärenden till en så kallad "högre instans".

Tydligen är dessa blanka förfrågningarna inget bra att ha i bagaget.
Så därför kunde inte Länsförsäkringar ta beslut på lokal nivå.

Vad är chansen att det går igenom?

Är det något inkasso som tagit den blanka förfrågan? Det låter konstig men är faktiskt så att en ”blank” kreditförfrågan kan sänka scoringen mer än en betalningsanmärkning. det många inte vet är att när en kreditupplysning hos UC tas från ett inkassobolag, något som heter ”blank förfrågan” så störtdyker rankingen hos UC och så gott som alla chanser till lån är så gott som bortblåsta. Så mitt råd är att vänta tills den blanka försvinner.

Är det något inkasso som tagit den blanka förfrågan? Det låter konstig men är faktiskt så att en ”blank” kreditförfrågan kan sänka scoringen mer än en betalningsanmärkning. det många inte vet är att när en kreditupplysning hos UC tas från ett inkassobolag, något som heter ”blank förfrågan” så störtdyker rankingen hos UC och så gott som alla chanser till lån är så gott som bortblåsta. Så mitt råd är att vänta tills den blanka försvinner.
Det är Lindorff Inkasso.

Byte till en ny telefon hos Tele2.
Samma abonnemang.

Problemet var att jag missat informationen om att jag var tvungen att betala av den gamla mobilen några månader till.

Det landade dubbel fakturor i brevlådan.
Och när jag pratade med kundsupport så fick jag olika svar. Olika gånger.

Bla betala inte räkningen. Sen kommer nästa osv.

Allt detta för 670kr?!
Så fruktansvärt frustrerande.

Varför ens gå till en högre instans?
Om ärendet redan är kört.

Jag förklarade allt för min bankman som tar denna information vidare.

Aldrig ens haft en anmärkning.

Då hoppas jag att du har en förstående bankman som kan hjälpa dig. Lycka Till

Har du berättat det för Länsförsäkringars bank? Om inte, förklara hur den uppstod.

För övrigt, bortsett från er blanka förfrågan, så bör det inte vara några problem att låna.

Har du berättat det för Länsförsäkringars bank? Om inte, förklara hur den uppstod.

För övrigt, bortsett från er blanka förfrågan, så bör det inte vara några problem att låna.

Min bankman undrade vad som hänt.
Och jag skickade ett mail om detta.

Så hon skulle ta med och berätta detta till kreditgruppen.

Så jag håller tummarna.

Det känns så himla tråkigt om det skulle falla på detta.

Blir så arg när jag läser detta! Att bankerna ska stirra sig blinda på en blank förfrågan istället för att se till helheten, den nuvarande situationen och den framtida betalningsförmågan!!! Må det verkligen vara så att det bara är en tidsfråga tills bankerna får seriös konkurrens av seriösa aktörer för det behövs! Inte konstigt att smslånemarknaden med liknande affärsidéer blomstrar! På bekostnad av den lilla människa, helt absurt! VAD ska man med banken till nuförtiden?
Och ändå om du inte skulle kunna betala av dina banklån så tar de din bostad fortare än fort!

Jag hoppas att det löser sig för er men tveka inte att fråga fler banker om du blir nekad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp