Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blancolån utan samtal

Utifrån er erfarenhet: vilka är smidigast dvs snabba utan krångel och godkänt och utbetalt snabbt?
Norwegian enkla o ha o göra med? Hur är Santander?

Erfarenheten säger väl snarare att hellre det tar någon dag extra till bättre ränta (och att det är en pålitlig aktör). Hur snabbt ett stort lån betalas ut borde inte ingå i urvalsprocessen - ingen tar ju flera veckor på sig.

Norweigan tycker inte om mig, de har aldrig erbjudit mig något, avslog en ansökan för två år sedan. Santander däremot är väldigt förtjusta i min UC och deras sida är lättöverskådlig. De vill ibland låna ut mer, typ "nu kan du låna 20.000 utan att vi tar UC". Det kan ju vara både bra och dåligt.......Men visst är det lite"skoj" att två aktörer kan värdera min UC så olika!

Norweigan tycker inte om mig, de har aldrig erbjudit mig något, avslog en ansökan för två år sedan. Santander däremot är väldigt förtjusta i min UC och deras sida är lättöverskådlig. De vill ibland låna ut mer, typ "nu kan du låna 20.000 utan att vi tar UC". Det kan ju vara både bra och dåligt.......Men visst är det lite"skoj" att två aktörer kan värdera min UC så olika!
Jag är inte säker på att det är din senaste UC som bestämmer deras inställning. Jag får känslan att flera aktörer agerar på äldre information som de sitter på. Jag blir aldrig erbjuden av ICA något men borde bli det. Jag sökte dock kort hos dem för ett par år sen då jag hade förskräcklig UC och blev nekad, känns som jag är med i något register hos dem.

Intressant info Korpen! Jag skulle verkligen vilja veta vad det är för faktorer som ligger bakom det här.....

Jag är inte säker på att det är din senaste UC som bestämmer deras inställning. Jag får känslan att flera aktörer agerar på äldre information som de sitter på. Jag blir aldrig erbjuden av ICA något men borde bli det. Jag sökte dock kort hos dem för ett par år sen då jag hade förskräcklig UC och blev nekad, känns som jag är med i något register hos dem.

Det vet jag stämmer till 100% eftersom att exempelvis aktören Avida råkade försäga sig till mig. Kort och gått, beviljas lån via Lendo lån hos Avida 2018 i maj. Sen gör dom en egen koll då, eller dom ska handlägga det hela. Då får jag avslag.
Ringer och pratar med dom i 45 minuter och då visade sig att dom hade massa historik på mig 2010 då jag hade ett lån hos dom och några inkassoärenden.
Helt enkelt innebär det att dom sparar allt.
Detta bryter mot GDPR på alla sätt och vis men bankerna tror sig stå över laget och gör lite som dom vill.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp