Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blancolån - risk att bli nekad av hyresvärd

Hej!

Jag har inga betalningsanmärkningar, men har blancolån på cirka 150 000. Bra årslön i övrigt.

Brukar kreditupplysningen som hyresvärdar gör vara så "djupa" att de även kontrollerar blancolån och krediter?

Är det stor risk att man nekas på grund av blancolån/dålig kreditvärdighet på grund av x antal förfrågningar (7 stycken i mitt fall - inga blanka)?

0% risk.

De är i princip bara ute efter betalningsanmärkningar som uppkommit av en hyresskuld och i andra hand av betalningsanmärkningar i övrigt. Skulle tro att risken att nekas om man har en hyresskuld är i höga 90% och vanlig betalningsanmärkning någonstans runt 25%. Olika värdar har olika policys.

Instämmer med turnaround.
Det enda en hyresvärd ser på en kreditupplysning är ditt underskott av kapital (när det gäller lån/krediter). Och det kan lika gärna kommit från urusla aktie placeringar som från lån.
Det enda mina hyresvärdar genom åren har varit intresserade av är att inkomsten är tillräcklig i förhållande till hyran, att inga anmärkningar finns angående hyror samt oftast att inga andra anmärkningar finns.

Dom bryr sig inte om blancolån, dock kan ett stort underskott ge följdfrågor, jag fick fråga varför jag hade så stort underskott sa jag sålt aktier med förlust, ok sa dom bara.
Betalningsanmärkning inte bara gällande hyra kan innebära problem hos vissa fastighetsägare.
Så du kan vara helt lugn dina förutsättningar är bra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp