Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blancolån med bäst ränta

Hejsan,

Vi funderar på att ta ett större renoveringslån på mellan 300 000 till 500 000. Vi har relativt bra förutsättningar så är ganska säker på att bli beviljad. Jag har fått för mig att om man söker via förmedlare får man något högre ränta, stämmer det? Om ja vilken aktör erbjuder bäst ränta.

Om du söker via förmedlare når du uppemot 40 olika långivare med en UC. En UC förfrågan påverkar ditt betyg negativt. Så att gå till en enskild bank är bara bäst om du på förhand vet att du får bästa ränta och blir beviljad. Ränta sätts ofta utifrån risk för återbetalning. Om ni känner er säkra, gå till er egen bank och ta ett snack. Premiumkunder har oftast lägsta ränta. Även medlemslån har ofta lägre ränta. Om lånet ska lösas efter renoveringen för att baka in i bolånet skulle jag endast rekommendera ett lån med rak amortering, som de flesta storbanker erbjuder. (Och Ikano)
Lycka till!

Hitta något idag under 5% är nog kört.

Smidigare ifall du kanske kan baka in det hela i huslånet?

Sevenday.se påstår att dom erbjuder 3.45 än...

Jag har 5,35 på sevenday lån på 400000.Dom har höjt i långsammaste takten av mina lån. (4,45 från början som högst 5,7 som jag förhandla ner till 5,35)Bra vank att ha att göra med.

Om du söker via förmedlare når du uppemot 40 olika långivare med en UC. En UC förfrågan påverkar ditt betyg negativt. Så att gå till en enskild bank är bara bäst om du på förhand vet att du får bästa ränta och blir beviljad. Ränta sätts ofta utifrån risk för återbetalning. Om ni känner er säkra, gå till er egen bank och ta ett snack. Premiumkunder har oftast lägsta ränta. Även medlemslån har ofta lägre ränta. Om lånet ska lösas efter renoveringen för att baka in i bolånet skulle jag endast rekommendera ett lån med rak amortering, som de flesta storbanker erbjuder. (Och Ikano)
Lycka till!
Utmaningen är att vi ligger precis under 70% belåningsgrad så att gå över blir hiskligt mycket dyrare rent amorteringsmässigt.

Utmaningen är att vi ligger precis under 70% belåningsgrad så att gå över blir hiskligt mycket dyrare rent amorteringsmässigt.
Kanske kan vänta lite med renoveringen då eller göra något smått under tiden tills räntorna lagt sig lite :)

Jag har 5,35 på sevenday lån på 400000.Dom har höjt i långsammaste takten av mina lån. (4,45 från början som högst 5,7 som jag förhandla ner till 5,35)Bra vank att ha att göra med.
Läst i annan tråd att de kommer att höja med 1,25% för befintliga lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp