Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blancolån över taxerad inkomst

Min faktiska månadsinkomst är 26000 kr netto, 16600 kr lön plus bostadsbidrag, underhåll och barnbidrag. Så jag har utrymme att betala ca 4000 kr i mån i bankkostnader. Men tyvärr är det endast taxerad inkomst de tar med i beräkning

Jag antar att du inte går plus på att du har barn, så utgifterna för barnen lär vara större än bidragen du får för dem? Jag tror inte att någon som lånar ut pengar ser det som att den som har barn kan låna mer än vad den taxerade inkomsten skulle medge om det inte fanns några barn. Snarare mindre...

Jag antar att du inte går plus på att du har barn, så utgifterna för barnen lär vara större än bidragen du får för dem? Jag tror inte att någon som lånar ut pengar ser det som att den som har barn kan låna mer än vad den taxerade inkomsten skulle medge om det inte fanns några barn. Snarare mindre...
Det är precis så som du säger och bankerna resonerar likadant. Jag betalar idag ca 5000 kr i bankavgiften men vill hitta någon lösning att dra ner kostnaden för bankavgiften så mycket det bara går, eftersom jag kommit in i det onda cirkeln och insett att jag måste göra något åt situationen. Så jag försöker reda ut vad jag kan göra just nu utan att det verkligen går gör långt.

Jag tycker du ska söka om 2 stora lån. Collector har erbjudit mig 150 000 kr 2 gånger när jag hade större lån än årsinkomst.
Remember har erbjudit mig 300 000 kr en gång också

Jag tycker du ska söka om 2 stora lån. Collector har erbjudit mig 150 000 kr 2 gånger när jag hade större lån än årsinkomst.
Tacksam för ditt svar! Vad hade du för årsinkomst, om jag får fråga.. Jag tror att Remember och Bank Norwegian erbjuder lån till dem som har en bra årsinkomst. Jag har "bara " 240 000 kr i årsinkomst

Jag hade dock 100 000 mer än dig. Men väldigt många förfrågningar och mycket sämre uc-betyg än dig. Testa Lendo 150 000 kr

Resurs Bank vill jag ändå minnas har varit ganska tillmötesgående.. Nog för att det i längden blivit dyrare för mig (men billigare per månad) så tycker jag ändå att de sett att jag velat och försökt betala. Kanske värt att ringa dit?

Resurs Bank vill jag ändå minnas har varit ganska tillmötesgående.. Nog för att det i längden blivit dyrare för mig (men billigare per månad) så tycker jag ändå att de sett att jag velat och försökt betala. Kanske värt att ringa dit?

Resurs Bank har jag också haft. Fått större belopp när jag precis var i mitten av mitt tidigare spelmissbruk. Fick lån på 180 000 kr

Resurs Bank har jag också haft. Fått större belopp när jag precis var i mitten av mitt tidigare spelmissbruk. Fick lån på 180 000 kr

Vad hade du för UC score och antal förfråganingar när du blev beviljad resurs bank och sen skrev du i annat inlägg ovan Collector och rememeber? :)

Hej Pala87,
Krävde remember och collector nån typ av komplettering eller var det enkelt och smidigt?
Med vänlig hälsning,
Hana

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp