Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bisnode uppdaterad

Ladda hem appen Tink, där ser du inkomst samt ditt kreditbetyg under händelser/min identitet.

Kreditbetyget uppdateras inatt men du kan se den nya inkomsten redan nu.

Är Tink kopplat till UC / Bisnode eller Creditsafe?

Skulle gärna vilja ha koll på mitt Bisnodebetyg men är det inte skitdyrt? Typ 500 per år eller något?

Skulle gärna vilja ha koll på mitt Bisnodebetyg men är det inte skitdyrt? Typ 500 per år eller något?
det borde vara gratis att kunna se sina kreditbetyg, det är ändå inte så stor del av befolkningen som bryr sig om kreditbetygen, det är väl mest vi som hänger här som vet var det är och vill veta vad vi har :)

Det är gratis, en gång om året kan man begära utdrag kostnadsfritt från deras register. Detta ska gälla alla kreditupplysningsföretag som UC, Bisnode och Creditsafe.
Nedan är från Creditsafes hemsida tex:
"
Egen kreditupplysning
Du kan en gång per år beställa ett kostnadsfritt utdrag från Creditsafe. Beställningen ska normalt göras skriftligen via ett fysiskt dokument och undertecknas. Det finns också möjlighet att ta ett foto med mobilen och skicka via e-post. Kreditinformationen kan sammanställas och skickas via post eller levereras digitalt via Kivra.

Registerutdraget fungerar i princip som en kreditupplysning i och med du får ut alla uppgifter finns registrerade om dig i Creditsafes databas. Creditsafe registrerar inte någon kreditfråga och överlag gäller att din scoring inte påverkas av antalet uthämtade kreditupplysningar.

Det kan vara klokt att utnyttja den här möjligheten till att göra en egen kreditupplysning. Det finns nämligen en, om än liten, risk att det smyger sig in fel i informationen i registren, både Creditsafes eget och de underliggande källorna. Om det är Creditsafe som har gjort fel i sammanställningen ansöker du om rättelse via kontakt med kundtjänst. Kommer felet från en av kreditupplysningsföretagets källor får du ansöka om rättelse hos källan."

Det kanske det var.
300 är fortfarande för dyrt tycker jag.
Har man sen UC för att hålla koll på sig där också och därtill kanske någon mer tjänst så rinner det iväg fort :(

Det kanske det var.
300 är fortfarande för dyrt tycker jag.
Har man sen UC för att hålla koll på sig där också och därtill kanske någon mer tjänst så rinner det iväg fort :(

Som sagt i en av posterna ovan, begär ett kostnadsfritt registerutdrag.

Som sagt i en av posterna ovan, begär ett kostnadsfritt registerutdrag.

Ja fast det säger ju mig inte så mycket, det visar exakt samma som du kan se på MinUC eller kreddy exempelvis.
Det jag var ute efter var mitt betyg på Bisnode men för att du ska kunna se/få det så står det ju :

Hur ser banken på dig?
Få reda på hur andra ser på din ekonomi. Köp Min bevakning och se din kreditscore samt mycket annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp