Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bisnode Minupplysning?

Hur snabbt får man bisnode upplysningen i Kivra så man kan läsa av den? Gjorde en ansökan på en sida igår men inte dykt upp något hos Kivra än.

inom ett dygn brukar de dimpa ner

Hej! Lånar denna tråd, för en fundering, hoppas det är okej.

Jag laddade ned appen "Min upplysning" som visar Bisnodes kreditupplysning. Där finns en rubrik som heter "Kronofogdeuppgifter" och där står det "Utmätningsförsök misslyckat". (Jag har googlat och tror jag hänger med vad det betyder ).

Min fråga är: hur länge kommer dessa uppgifter finnas kvar? Tills mina betalningsanmärkningar försvinner? Eller finns de här uppgifterna kvar trots att anmärkningarna försvinner? Någon här som har koll, jag har äntligen fått kontroll över min ekonomi men nu är jag jätteorolig att det här kommer belasta mig längre.

Betyg 7, och sex Bisnodeförfrågningar.

Skalan är:
8 - 10 God kreditvärdighet
5 - 7 Kreditvärdig
2 - 4 Svag kreditvärdighet
1 Kredit avrådes
0 Ingen kreditvärdighet kan ges

Fast det konstiga är att jag har fått typ 10 förfrågningar på mig på sistone, Bisnode alltså.
Det betyget framgår ju inte någonstans på deras upplysningar?
Om det gör det så var ska man kolla?

Hej, hur kan jag se score på bisnode och UC?
Jag kan inte se detta i upplysningskopian för bisnode.

Det syns inte på kopian du måste ha deras tjänst "min upplysning" som kostar 299 om året.

Jag undrar lite hur Bisnode:s poängsystem fungerar. Jag har 1 av 10 där enligt slantar. Alltså sämst möjliga.
Det med 0 synliga skulder. 0 anmärkningar och 810.000 i deklarerad inkomst.
Jag är alltså likvärdig än med 80-90% i UC-risk. Helt absurt.
Varför vet jag inte, förmodligen pga många förfrågningar.

Jag har en förfrågan ifrån ett bolag 7 maj 2018. Loggar in på www.minupplysning.se och den är synlig där. Vad beror det på? Ska den inte försvinna efter ett år som hos UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp