Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Binly kan man göra såhär?

Ja alla företag som ägs av Luma finans borde undvikas. Binly, Credifi och Lumify. Aldrig haft med någon av dom att göra men har läst många fruktansvärda historier här på forumet.
Anmäl dem till Finansinspektionen och Konsumentverket. Ju fler anmälningar som finns desto större chans att myndigheter agerar. Har aldrig sett så många ärenden under en kreditgivare som det finns för Luma, lumify etc. Både hos FI och hos Konsumentverket. Anmäl deras inkasso till inkassonämndem. Helt galet att de bara får fortsätta. Blir ett minne blott dock när nya EU-lagen kommer 2025 och de behöver söka tillstånd. Kommer att ställas mycket höga krav på kreditgivare och med Lumas pajas-anställda tror jag inte att de kommer att kunna möta kraven. De pumpar väl ut så mycket det går nu från folk så de kan göra exit sen med alla miljoner på fickan och en massa kunder hos KFM som de lämnat i diket. Kriminella är vad de är.

Anmäl dem till Finansinspektionen och Konsumentverket. Ju fler anmälningar som finns desto större chans att myndigheter agerar. Har aldrig sett så många ärenden under en kreditgivare som det finns för Luma, lumify etc. Både hos FI och hos Konsumentverket. Anmäl deras inkasso till inkassonämndem. Helt galet att de bara får fortsätta. Blir ett minne blott dock när nya EU-lagen kommer 2025 och de behöver söka tillstånd. Kommer att ställas mycket höga krav på kreditgivare och med Lumas pajas-anställda tror jag inte att de kommer att kunna möta kraven. De pumpar väl ut så mycket det går nu från folk så de kan göra exit sen med alla miljoner på fickan och en massa kunder hos KFM som de lämnat i diket. Kriminella är vad de är. Men i övrigt håller jag med dig.
Nä jag kommer inte anmäla, det är inte min strid och ta. Det får dom göra som har haft eller har med dom att göra. Jag har nog med mitt eget och mina egna strider.

Nä jag kommer inte anmäla, det är inte min strid och ta. Det får dom göra som har haft eller har med dom att göra. Jag har nog med mitt eget och mina egna strider.
Nej jag menade inte specifikt dig. Menade de som har eller har haft med dem att göra. Sorry, svarade på fel inlägg!

Anmäl dem till Finansinspektionen och Konsumentverket. Ju fler anmälningar som finns desto större chans att myndigheter agerar. Har aldrig sett så många ärenden under en kreditgivare som det finns för Luma, lumify etc. Både hos FI och hos Konsumentverket. Anmäl deras inkasso till inkassonämndem. Helt galet att de bara får fortsätta. Blir ett minne blott dock när nya EU-lagen kommer 2025 och de behöver söka tillstånd. Kommer att ställas mycket höga krav på kreditgivare och med Lumas pajas-anställda tror jag inte att de kommer att kunna möta kraven. De pumpar väl ut så mycket det går nu från folk så de kan göra exit sen med alla miljoner på fickan och en massa kunder hos KFM som de lämnat i diket. Kriminella är vad de är.
Ju fortare utför det går för dom desto bättre för alla. Anmälningar ska definitivt göras så de har lite att jobba med utan att de kan räkna med några intäkter…..när nya regelverk börjar gälla är det hopplöst kört. Nästa år ska vi fira deras uttåg……

Hörde deras VD plockade utdelning på 72miljoner. Kan inte fatta hur många det är som måste vara fast i deras fälla

FI Kunde inte ta emot anmälan eftersom hon sa att hon inte hittar dom i systemet. Hon blev lite fundersam om varför dom skriver på sin hemsida att dom är under deras tillsyn. Detta skulle hon göra vidare och så skulle dom kolla upp det.

FI Kunde inte ta emot anmälan eftersom hon sa att hon inte hittar dom i systemet. Hon blev lite fundersam om varför dom skriver på sin hemsida att dom är under deras tillsyn. Detta skulle hon göra vidare och så skulle dom kolla upp det.
Jo de finns. Här är de. De har tillstånd.

Bilagor

• IMG_6477.png
    IMG_6477.png
    130.6 KB · Visningar: 103
Hon bad mig därför ringa till konssumentverket. Men ja vi har betalt in skulden nu och lägger det bakom oss. Aldrog mer detta företag

Hon bad mig därför ringa till konssumentverket. Men ja vi har betalt in skulden nu och lägger det bakom oss. Aldrog mer detta företag
Helt rätt. De kommer att falla på eget grepp förr eller senare. Synd bara att alla lurade inte kan få tillbaka sina pengar. Man får hoppas att de ansvariga kvävs av löjrommen, ostronen, hängmörade entrecoten etc.!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp