Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Binly, inkasso eller fogden direkt?

Jag har fått två inkassokrav från Binly och Credifi idag, Det står inkassokrav på brevet och jag vet inte ifall de har externt inkassobolag i nuläget. Jag har mejlat och kommer ringa imorgon för att söka avbetalningsplan hos de båda.

Hur länge sedan du slutade betala?
20 dagar sen med betalning.

Inkassokrav
Förfallodatum: 2023.11.29

Lägst att betala: 1 001 kr
För- och efternamn:
Hej!
Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet
inte kommit oss tillhanda senast på förfallodatum kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om
betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig samt en betalningsanmärkning. För att slutbetala ber vi dig kontakta oss för dagsaktuell skuld då vi beräknar dröjsmålsränta på det förfallna beloppet fram till dess att
betalningen mottagits. Slå en signal till oss på Tel: 08 12 11 22 00. Har du nyligen betalat så kan du bortse från detta kravbrev. Med vänlig hälsning
Binly

20 dagar sen med betalning.

Inkassokrav
Förfallodatum: 2023.11.29

Lägst att betala: 1 001 kr
För- och efternamn:
Hej!
Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet
inte kommit oss tillhanda senast på förfallodatum kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om
betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig samt en betalningsanmärkning. För att slutbetala ber vi dig kontakta oss för dagsaktuell skuld då vi beräknar dröjsmålsränta på det förfallna beloppet fram till dess att
betalningen mottagits. Slå en signal till oss på Tel: 08 12 11 22 00. Har du nyligen betalat så kan du bortse från detta kravbrev. Med vänlig hälsning
Binly
Efter bara 20 dagar skickade de till inkasso.Det var snabbt. Tack för svaret.

Ok, Binly skickade DIREKT till fogden, INTE till inkasso, bra för en del att veta.... Lumify? inkasso, credify? inkasso, men INTE Binly alltså.

Som tur är fick jag ett arv och kunde betala allt, skönt. Kollade deras sida plötsligt kan jag låna igen.... Nej så dum är jag inte,.....

Ok, Binly skickade DIREKT till fogden, INTE till inkasso, bra för en del att veta.... Lumify? inkasso, credify? inkasso, men INTE Binly alltså.

Som tur är fick jag ett arv och kunde betala allt, skönt. Kollade deras sida plötsligt kan jag låna igen.... Nej så dum är jag inte,.....
Det tycks ändå vara från fall till fall, vissa skrev att de (binly)skickade till inkasso först

Binly skickade mitt direkt till fogden eller typ 3-4 månader. Betalade direkt och då återkallade de ärendet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp