Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Binly, credifi och lumify

Hej!
Gick med i detta forum för att kanske få svar på min fråga.
Om jag förstått det rätt så ligger binly, credifi och lumify under samma "huvudföretag", hur väl insatta i varandra är dem?
Om jag har ett lån på lumify, ser då t.ex. credifi det om jag söker kredit hos dem?
Om man har problem hos den ena kommer det då påverka om jag söker till någon av de andra?
Jag vet att det bästa är att skita i dessa men är man desperat så är man. :(

Klarade få både credifi och lumify ibörjan. När jag låg efter fick jag inte binly, vad det beror på vet jag inte.

Mitt råd är att du hittar ett annat sätt. De är nog det värsta som finns

Hej!
Gick med i detta forum för att kanske få svar på min fråga.
Om jag förstått det rätt så ligger binly, credifi och lumify under samma "huvudföretag", hur väl insatta i varandra är dem?
Om jag har ett lån på lumify, ser då t.ex. credifi det om jag söker kredit hos dem?
Om man har problem hos den ena kommer det då påverka om jag söker till någon av de andra?
Jag vet att det bästa är att skita i dessa men är man desperat så är man. :(
Håll dig borta ifrån dessa banditer. Helt sjukt att de ens får bedriva verksamhet på svensk mark.

Det är samma personer som står som VD på alla bolag och dom verkar köra exakt samma system.
Att registrerna krosskörs mot varandra i och med ansökan kan jag nästan garantera.

Det vet jag att dom gör/gjorde på många koncerner, bland annat:

Brixo: Brixo/Flexkontot/Kontant Finans/Merax
Northmill: Credigo/Credway/Easycredit
Swedish Credit Group AB: Extrakredit/Slantar/Pluskan, även
Bliq: Equilo, Mobillån, Säkerfinans, Snabbfinans, Tryggkredit
Creditstar Group: Creditstar/Monefit
GF Money Consumer Finance AB: GF Money/Expresskredit/SMS Pengar

Sett folk som vart efter med en kredit så funkar inte andra på ovan banker, trots bra betyg. Vissa har att har man kan låna på ena sidan men blir intern spärrad på dom andra.
Luma Finans: Lumify/Credifi/Binly kan man ha samtidigt. Men är nästan säker på att blir spärrade för höjning/nya lån via dom om man ligger efter för mycket på en av sidorna. Dom ser det som en risk att man inte får igen pengarna.

Någon som har erfarenhet av aktörerna inom Bliq-gruppen? Är dom hårda i bedömningen?

Fick svar av kundtjänst. De tar Tink och kollar inkomst och betalningar.

När jag försökte göra en höjning i binly nu sist så hade de tagit både kreditupplysning på creditsafe och dun & bradstreet. Något nytt de börjat med?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp