Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Binly, betalning gjord men ej inbokad i tid

Hej, jag sitter med alla fyra av dessa själadödare ett tag till, Lumify-Credifi-Tomly-Binly. Eftersom de har som konstig ide att nästa betalning ska ske 30 dagar efter den förra, och inte på samma dag varje månad, så brukar jag använda deras e-tjänst för att betala på förfallodagen varje månad. Binly förföll igår, på långfredagen och det verkar inte ha ske bokningar helt automatiskt så betalningen registrerades aldrig. Nu säger den i ilsket rött att jag är en dag sen med min betalning, men vad som är värre är att de tagit bort knappen för att göra uttag, något jag hade behövt göra denna månad för att betala lumify-credifi-tomly.
Nån som varit med om detta innan? Kommer jag kunna göra uttag på tisdag kanske när nån personal kommit till jobbet igen och bokat in min betalning och ser att den skett i tid, eller får man aldrig tillbaka möjligheten att göra uttag om man varit sen?

Kommer ju bli sen med de övriga tre också nu, de förfaller imorgon...

Nu står det att jag ingått en ny betalningsperiod och mitt nya lägst att betala är dubbelt så högt (denna månad+nästa) så det är ca 13,000 som ska in, men tekniskt sett har jag ju redan betalat in 6500 av detta. Uppdateras den siffran när de bokat in första betalningen tror ni? Är det nån som testat att ringa dem och är det nån idé?

Jag har varit sen en dag ett par ggr just pga. att förfallodatumet varit före 25:e, det har gått bra då att betala in valfritt belopp på hälften så har det blivit en vanlig betalning till månaden efter. Var ett tag sen dock.

Hej, jag sitter med alla fyra av dessa själadödare ett tag till, Lumify-Credifi-Tomly-Binly. Eftersom de har som konstig ide att nästa betalning ska ske 30 dagar efter den förra, och inte på samma dag varje månad, så brukar jag använda deras e-tjänst för att betala på förfallodagen varje månad. Binly förföll igår, på långfredagen och det verkar inte ha ske bokningar helt automatiskt så betalningen registrerades aldrig. Nu säger den i ilsket rött att jag är en dag sen med min betalning, men vad som är värre är att de tagit bort knappen för att göra uttag, något jag hade behövt göra denna månad för att betala lumify-credifi-tomly.
Nån som varit med om detta innan? Kommer jag kunna göra uttag på tisdag kanske när nån personal kommit till jobbet igen och bokat in min betalning och ser att den skett i tid, eller får man aldrig tillbaka möjligheten att göra uttag om man varit sen?

Kommer ju bli sen med de övriga tre också nu, de förfaller imorgon...

Nu står det att jag ingått en ny betalningsperiod och mitt nya lägst att betala är dubbelt så högt (denna månad+nästa) så det är ca 13,000 som ska in, men tekniskt sett har jag ju redan betalat in 6500 av detta. Uppdateras den siffran när de bokat in första betalningen tror ni? Är det nån som testat att ringa dem och är det nån idé?
Sista gången jag betalade in ett större belopp på tomly så blev det tvärstopp på nya uttag. Nu har jag fryst ränta och avbetalningsplaner på tomly, binly och credifi. Har märkt att när inbetalning är gjord tar det flera dagar ibland innan skuldsaldot uppdaterats. Har du betalat exakta summan för månadsbetalningen så kommer det bli rätt.

Långfredagen är en röd dag, och av någon konstig för mig okänd anledning bokförs inga banktransaktioner på röda dag i vår digitala och datoriserade värld. Så där har du nog förklaringen

Försök att spärra dig från dessa så fort du betalat dem! Av alla skitlån man haft är dem här sämst och lättast att hamna i trubbel med!
Själv kommer jag få kämpa på i 2-3 år framöver pga av dessa aktörerer!
Men kämpa ner dem här lånen du och efter spärra dig så kommer du känna ett helt annat lugn!

Försök att spärra dig från dessa så fort du betalat dem! Av alla skitlån man haft är dem här sämst och lättast att hamna i trubbel med!
Men kämpa ner dem här lånen du och efter spärra dig så kommer du känna ett helt annat lugn!
Hur mycket har du lyckats låna av dessa banditer?

Ja, samma här. Ska försöka ta ett samlingslån om en vecka och betala av dessa och spärra mig direkt.
Jag är maxad hos samtliga fyra, lite över 200k. Enda fördelen är att de har en sjukt offensiv amorteringsplan så man behöver inte dras med dem för evigt. Fairlo kan jag nog ha tills jag dör om jag inte betalar in extra.

Jag har alltid kunnat betala in till dessa på röda dagar tidigare, varenda söndag är ju en röd dag och det brukar fungera. Vi får väl se när det uppdateras helt enkelt, jag skickade ett mail till dem och förklarade att jag betalat i tid i alla fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp