Binda om bolån

Hej,

Har drygt 1 år kvar innan det är dags att omförhandla mitt befintliga bolån som jag låste på 2år.
Är det någon som vet om banken tar en ny UC när man omförhandlar / binder om lånet?
Även nyfiken på vad som händer om man inte binder om det?
Landar det på rörlig marknadsränta?

Hej,

Har drygt 1 år kvar innan det är dags att omförhandla mitt befintliga bolån som jag låste på 2år.
Är det någon som vet om banken tar en ny UC när man omförhandlar / binder om lånet?
Även nyfiken på vad som händer om man inte binder om det?
Landar det på rörlig marknadsränta?

Hej,

Ja de tar en ny UC, det är den som bland annat kommer ligga till grund för förhandlingen?
Om du inte binder det övergår det per automatik till rörligt.

SEB tog inte UC när jag gjorde en omförhandling på mitt bolån som hade gått ut i bindningstid.

SEB tog inte UC när jag gjorde en omförhandling på mitt bolån som hade gått ut i bindningstid.

Okej. Jag kan tycka det är konstigt om man ska omförhandla sin ränta att de inte tittar på ens ekonomi men men.. Alla banker är olika antar jag.

Ikano har aldrig tagit ny UC när mina bolån ränteändras vilket för mig är vart tredje eller vart fjärde år.

Normalt inga kreditupplysning vid omsättning av lån

Vi har också 1 år kvar... har Swedbank och de tog ingen uc sist vi valde bunden ränta. Väljer du att inte göra något alls så blir det rörlig ränta när bindningstiden har gått ut.

SEB tog ingen på oss heller, blev 3 månaders ränta och vår ränterabatt togs bort helt så vi fick en skithög ränta, så vi bytte bank direkt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp