Binda bolåneränta - förhandla. Hjälp

Hej på er,

Är nu dags för mig att binda bolånen igen... jag vet absolut inte vad jag ska välja eller hur jag ska gå tillväga. Hur förhandlar man räntan när man har anmärkning tex och har fått amorteringsfritt pga covid?

UC
Inkomst 2018: 370 000kr
Inkomst 2019: 560 000kr

Hur har ni andra tänkt kring att binda lånen nu när vi har en pågående pandemi?

Jag vill hellre ringa till banken och förhandla än att ta det alternativet jag blivit erbjuden på hemsidan (1,670% dyrt)

Har 1,760% i dagsläget men vågade lixom inte förhandla förra året med en massa anmärkningar, kass ekonomi och inget sparande...

Behöver verkligen tips och råd, har lönekontot i en annan bank så kan tänka mig att flytta över lönen till Swedbank.

tillägga att jag har ett hus som nu byggs ut och värdet kommer då öka med 2 miljoner.. lån idag 3,6mkr i dagsläget är det värderat till 4,8Mkr innan utbyggnad.

Tacksam för hjälp

Du har dessvärre inte det bästa förhandlingsläget med en anmärkning. Banken är nog inte supersugen på att sänka den då de anser att du har för hög risk.
Hade inte vaskat en UC om jag vore du.

Du har dessvärre inte det bästa förhandlingsläget med en anmärkning. Banken är nog inte supersugen på att sänka den då de anser att du har för hög risk.
Hade inte vaskat en UC om jag vore du.
Ok men ingen UC togs när jag fyllde i allt på hemsidan... min sambo delar ju lån med mig och han är fläckfri med lika inkomst

Vilken bank?

Ah. Äh, ring och säg att du överväger att dra till danske bank eller något (kolla vad dom ger till fackmedlemmar eller så på hemsidan) och hör om dom matchar det

Ah. Äh, ring och säg att du överväger att dra till danske bank eller något (kolla vad dom ger till fackmedlemmar eller så på hemsidan) och hör om dom matchar det
Tack Lasseman, har faktiskt Danske och har haft det i 20 år känns lite skitsamma med en UC.. bära eller brista.. UC går ut om ett år och anmärkning går ut om 1,5

Ringde Swedbank och fick 1,54% på ett år... sen får vi omförhandla igen när huset är klart... känns bra och ingen UC togs.

Vad hade ni för belåningsgrad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp