- Meddelanden
- 4 239
- Mottagna reaktioner
- 4 148
- Poäng
- 2 617
Kan säga att jag kört Fello nu 2 veckor. Går på Telias 5G och 4G nät och fungerar hur bra som helst.Jag personligen skulle aldrig välja något annat nät än Telias nät. Dom har överlägset flest master, både bäst sändning och i de flesta städer är sändningen är full hos flera operatörer så har Telias nät högst hastighet. Har jämför detta rätt noggrant på täckningskartor.
Fello är det billigaste mobilabonnemanget som använder Telias nät. Skulle jag teckna mobilabonnemang idag så skulle jag välja Fello. Det gäller oavsett hur min ekonomi ser ut.
https://www.fello.se/
Jag tog detta erbjudande:

- Ingen kreditupplysning om man väljer att betala abonnemang via kort.
- Ej spärrat för utomlands heller. (vilket var en fråga jag hade innan jag tecknade)

En annan sak jag kan rekommendera om någon byter till Fello är att börja abonnemanget sista dagen på månaden. Inte börja den första.
Börjar man ex sista april får man fortfarande 10gb surf för april och 10 gb surf för maj. Då när klockan slår över till Maj så har man sparat 10gb surf direkt som det tas från om man råkar gå över gränsen en månad, slipper man köpa mer.
Startar man 1 Maj så börjar man inte med sparad surf. Råkade göra av en slump då jag hade start slutet på februari - men la märke till att det var bra och jag hade inte fått sparad surf om jag börjat 1 Mars

Fick fortfarande 10GB surf för februari fast jag började typ sista dagen - Så det sparas direkt: Trick som är bra att ha med sig om man byter.

Som sagt Telias nät - både det nät som har högst hastighet och bäst sändning i de flesta ställen i Sverige. Telia äger överlägset flest master.
Känns skönt att få ner kostnaden från 349kr till 90 kr ett halvår och sen 180kr
Senast ändrad: