Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Billender

Hur funkar billender? Säg jag har en faktura jag lägger in där på 4000kr. Kan jag då få den uppdelad på 3månader. Dom betalar den direkt och jag lägger in mitt kreditkort och där drar dom bara månadsbeloppet +avgift? Eller drar dom 4000kr direkt?

Du använder inte ngt kreditkort utan du får en kredit av dem. Förut var det så att första gången fick man 3 k och efter några månader höjdes det till 5 k som är max man kan få!
Varje faktura får inte överstiga 1500 kr men tror jag läste här nånstans att just detta ändrats så jag vet inte exakt vad som gäller men tror inte man kan betala en faktura på 4 k men osäker.
Du lägger in fakturan för betalning och de betalar den åt dig. Sen drar de via autogiro ett lågt belopp varje månad men vill du betala mer så kan man logga in och göra extra inbetalningar.

De lanserade en ny tjänst för ett litet tag sedan där man kan använda kreditkort men den tjänsten gäller bara för företag som är Aktiebolag.

Kan tillägga att de drar ca 360 kr för en fullt utnyttjad kredit på 5 k. Nu har jag betalat ner den till 4000 kr och de drar ca 270 kr. Så den minskar väldigt långsamt.

Tack. Står ju inget om max kredit vid start?

Nu vill jag minnas att de faktiskt la till en tjänst att man kan använda sitt kreditkort om man har tillgängligt utrymme, alltså samma som Betalo har.
Billender brukar svara på mejl inom 24 timmar så släng iväg ett mejl och fråga.
En fördel har varit att man kan betala inkassofakturor, ngt som inte Billhop godkände.

Det är ett år sen jag la in en räkning men jag har aldrig reggat kreditkort där. Detta med kreditkort kom som extra möjlighet efter att de hade startat sin verksamhet. Så jag tror att det är både och, kreditkort eller deras kredit på 5 k.
Använder man kreditkort så gissar jag att varje räkning inte måste vara under 1500kr, så länge man har utrymme på kreditkortet.

Senast ändrad:
Det är ett år sen jag la in en räkning men jag har ledig reggat kreditkort där. Detta med kreditkort kom som extra möjlighet efter att de hade startat sin verksamhet. Så jag tror att det är både och, kreditkort eller deras kredit på 5 k.
Använder man kreditkort så gissar jag att varje räkning inte måste vara under 1500kr, så länge man har utrymme på kreditkortet.
Men jag gissar att de bara drar månadsbeloppet från kortet då som man delar upp det på.

2000kr är deras gräns och man betalar antingen hela summan direkt med sitt konto, kort eller kan dela upp på tre med deras kredit som verkar ha taket 2000kr. Finns någon liknande site?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp