Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Billån via Vw

Hallå,
Vet att den här frågan dryftats på forumet tidigare men behöver lite förtydligande...

Står inför att köpa en ny bil och då eventuellt ta ett billån via Vw finans. Mailade med deras kundtjänst och fick till svar att de inhämtar kreditupplysning via Bisnode men att sedan återförsäljaren själv i affären även tar en kreditupplysning och att det är upp till återförsäljaren om det sker genom Bisnode eller UC. Det handlar alltså om två inhämtade upplysningar som jag förstår det?- Någon som har erfarenhet av billån via Vw finans och kan bekräfta detta? Vill absolut INTE att en UC tas...

Hallå,
Vet att den här frågan dryftats på forumet tidigare men behöver lite förtydligande...

Står inför att köpa en ny bil och då eventuellt ta ett billån via Vw finans. Mailade med deras kundtjänst och fick till svar att de inhämtar kreditupplysning via Bisnode men att sedan återförsäljaren själv i affären även tar en kreditupplysning och att det är upp till återförsäljaren om det sker genom Bisnode eller UC. Det handlar alltså om två inhämtade upplysningar som jag förstår det?- Någon som har erfarenhet av billån via Vw finans och kan bekräfta detta? Vill absolut INTE att en UC tas...
Jag tog och fick beviljat där för 2 månader sedan. Iofs Audi men det är ju samma. En upplysning togs och det var Bisnode. Dock var detta för leasing, inte köp. Det kan ju vara annorlunda.

Köpte bil I helgen, VW finans (lånet blev på 240k+100k kontant) och det har enbart tagits Bisnode på mig.

Skulle egentligen köpt bil för en månad sedan hos en annan bilfirma med VW finans även där, dock drog säljaren sig ur (privat som sålde via bilfirma) och även då togs enbart en Bisnode

Ansökte du om billånet via Vw finans online? Enligt Vw:s kundtjänst tas två upplysningar. Dels en vid ansökan om lån online och dels en ifrån återförsäljaren...upplysningen som tas i samband med ansökan om lånet är bara en preliminär.

Köpte bil I helgen, VW finans (lånet blev på 240k+100k kontant) och det har enbart tagits Bisnode på mig.

Skulle egentligen köpt bil för en månad sedan hos en annan bilfirma med VW finans även där, dock drog säljaren sig ur (privat som sålde via bilfirma) och även då togs enbart en Bisnode

Ansökte du om billånet via Vw finans online? Enligt Vw:s kundtjänst tas två upplysningar. Dels en vid ansökan om lån online och dels en ifrån återförsäljaren...upplysningen som tas i samband med ansökan om lånet är bara en preliminär.

Nix, I båda fallen så har det varit på plats hos bilhandlaren.
Toveks Bil ena gången och Wahlstedsbil den andra gången.

Toveks bil finns på flera ställen i Sverige men tvivlar på att rutinerna skiljer sig från handlare till handlare när det är "centralt" ägt.och hos dem var VW finans ända alternativt

Wahlstedts Bil har ett eget finansiering alternativ med, och då skulle de ta UC. Dock fick man välja vilket man ville ha, och jag ville ha VW då man även får billigare försäkring om man finansierar hos dem

Jag har både köpt och leasat VW via Möller och endast 1 bisnode båda gångerna.

Hej!

Var precis i kontakt med vw göteborg angående finansiering (billån ej leasing). De säger att det är UC som gäller, MEN att de kan makulera förfrågan om den inte går igenom. Är det något att lita på tro? :)

Enligt de flesta skribenter i den här tråden tas Bisnode men det kanske skiljer sig åt? Enligt Vw finans kundtjänst tas iaf en Bisnode vid ansökan om billån online. Har ställt frågan till Möller bil om de också tar Bisnode. Inväntar svar.

Hej!

Var precis i kontakt med vw göteborg angående finansiering (billån ej leasing). De säger att det är UC som gäller, MEN att de kan makulera förfrågan om den inte går igenom. Är det något att lita på tro? :)

Fick svar från Möller bil som bekräftar att de tar Bisnode vid ansökan om billån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp