Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån med stora skulder

Jag har strax under 700 000 kr i blancolån, årsinkomst drygt 600 000 de senaste åren och en fordonsfinans (släpkärra) på ca 40 000 kr. UC-rating på 0,6. Ungefär 200 000 i tillgångar (aktier och pengar på banken).

Jag har tänkt köpa en ny bil för att sänka mina bilkostnader, jag har tänkt lägga <250 000 och har till 20% kontantinsats.

Frågan är: vad har jag för chanser att få bilkrediten beviljad med tanke på mina stora skulder? Bilen kommer ju vara säkerhet, men hur mycket tittar kreditbolagen (Santander exempelvis) på andra skulder?

Det bör inte vara några problem alls.

Jag har strax under 700 000 kr i blancolån, årsinkomst drygt 600 000 de senaste åren och en fordonsfinans (släpkärra) på ca 40 000 kr. UC-rating på 0,6. Ungefär 200 000 i tillgångar (aktier och pengar på banken).

Jag har tänkt köpa en ny bil för att sänka mina bilkostnader, jag har tänkt lägga <250 000 och har till 20% kontantinsats.

Frågan är: vad har jag för chanser att få bilkrediten beviljad med tanke på mina stora skulder? Bilen kommer ju vara säkerhet, men hur mycket tittar kreditbolagen (Santander exempelvis) på andra skulder?

Bör inte vara något problem

Jag blev bara lite nyfiken på hur du sänker dina bilkostnader genom att låna 200.000? Tänker att någon kostnad borde sänkas ganska rejält med en ny bil för att ta ut amortering och ränta. Dömmer inte utan är bara nyfiken!

Jag blev bara lite nyfiken på hur du sänker dina bilkostnader genom att låna 200.000? Tänker att någon kostnad borde sänkas ganska rejält med en ny bil för att ta ut amortering och ränta. Dömmer inte utan är bara nyfiken!

Det handlar om byte till elbil. :)

Den stora kostnaden är väl värdeminskningen, som bör överskugga alla andra kostnader. Köper man en bil för 250 000 så har man väl lätt 4-5000 i månaden i värdeminskning första året.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp