Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån med dåligt Uc

Jag skrev ju i början att jag misskött min ekonomi I flera år och jag vet att jag har många anmärkningar. Har börjat få iordning på min ekonomi och skulle så småningom behöva ett "billån" och just därför frågade jag vilket uc som kan tros bli beviljat och om någon har en liten aning om hur mycket uc sänks för varje anmärkning som försvinner.
Jag har läst väldigt mycket i detta forum och tycker väldigt många får bra svar och tips Tråkigt att själv få halvotrevligt svar.

Antar du syftar på Lasses svar till otrevliga svar. Det är nog tyvärr den bittra sanningen att ingen borde bevilja lån när man har 14 anmärkningar med tanke på den statistiska ekonomiska risken.

Jag förstår var du kommer ifrån, jag hade som mest 12-14 anmärkningar också och tyvärr behöver man komma ner rejält i antal för ens ha en chans till lån.

Det finns ingen tydlig statistik som visar när man får lån beviljat. Bara om dina förutsättningar är fantastiska, utan tidigare lån och inga ff. Allt annat beror helt på din individuella förutsättningar. UC risk sjunker ju inte självmant. Dina ff och anmärkningar försvinner enbart över tid. Men dina lån och krediter måste ändras för att betyget ska kunna ändras.

Antar du syftar på Lasses svar till otrevliga svar. Det är nog tyvärr den bittra sanningen att ingen borde bevilja lån när man har 14 anmärkningar med tanke på den statistiska ekonomiska risken.

Jag förstår var du kommer ifrån, jag hade som mest 12-14 anmärkningar också och tyvärr behöver man komma ner rejält i antal för ens ha en chans till lån.

Jag har inte gett något otrevligt. Jag svarade hur det bör vara. Sen kanske du tolkar annorlunda. Jag har bara svarat på hur det bör landa.

Jag har inte gett något otrevligt. Jag svarade hur det bör vara. Sen kanske du tolkar annorlunda. Jag har bara svarat på hur det bör landa.
Nej jag tyckte inte det alls var otrevligt. Skrev bara vad jag tolkade Samira uppfattade det.

Om du vänder på det och tänker att du själv satt som ansvarig för utlåning på nåt kreditinstitut, skulle det spela nån roll om kunden "bara" har 11 anmärkningar istället för 14?

Jag vet att minst ett finansbolag inte varit mer noga än att man beviljat lån trots skuldsaldo och pågående löneutmätning.. Då måste man nästan önska att det ska gå på tok.

Jag vet att minst ett finansbolag inte varit mer noga än att man beviljat lån trots skuldsaldo och pågående löneutmätning.. Då måste man nästan önska att det ska gå på tok.
Då får dom skylla sig själv när pengarna slutar komma in och borde egentligen ens få ta det vidare till varken inkasso eller kfm.

Vad tror ni man har för chanser med 1 anmärkning som är 15mån gammal? Har man chans till något bra lån då? 2FF och lön på 350k, 2k underskott.

Svårt att tro? Vilket då om man får fråga. Kanske om den personen har typ sjukt bra lön. Typ minst 600k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp