Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån hos handlare med blancolån

Halloj! Då jag nyligen blivit med körkort ( 35 år gammal, bättre sent än aldrig) så är jag i starkt behov av en bil. Bilarna jag kikat på ligger på mellan 129-149 tusen. Har naturligtvis handpenning färdig.
Inga skulder hos kronofogden eller några prickar, dock har jag ett ärende som är skrivet som avslutat , då det var en mindre faktura som gick dit. Sökande drog tillbaks sitt krav samma dag som skulden kom dit.
58/100 hos UC-score.se
1.1 hos kreddy( bra)
Betyg bra hos minUC, mellan 1-4 %
2 blancolån på Spendwise( samlingslån) på 203 000 och 146 655 varav det på 146 655 kommer att betalas in den första februari.
Även en gammal kredit hos facit bank på 7800 .
Två oanvända kreditkort på 30 000 respektive 15 000 ( avslutade för två dagar sedan och det har inte uppdaterats)
3 registrerade FF hos UC de senaste 12 månaderna.
447 700 SEK taxerad inkomst 2023
Handlaren använder sig av Santander Bank, MyMoney Finans, Wasa Kredit AB, och Svea Ekonomi för finansiering.
Jag ska dit nu på fredag för att känna lite på bilarna och hade gärna köpt bilen där och då. Bör jag vänta tills mitt mindre lån hos spendwise är återbetalt och registrerat eller bör billånet gå igenom ändå?
Ber om ursäkt för romanen och är mycket tacksam för svar.

Vet inte riktigt vad din fråga är men är du verkligen i så stort behov av en bil om du klarar dig utan innan, och måste den vara så pass dyr? I och med att du redan är skuldsatt, och inte har alltför hög inkomst. Det bästa skulle ju vara att spara ihop pengarna och köpa bil när du har råd. Alternativt köp en väldigt billig bil nu om du verkligen måste ha en, och köp en dyrare när du sparat ihop till den.

Vet inte riktigt vad din fråga är men är du verkligen i så stort behov av en bil om du klarar dig utan innan, och måste den vara så pass dyr? I och med att du redan är skuldsatt, och inte har alltför hög inkomst. Det bästa skulle ju vara att spara ihop pengarna och köpa bil när du har råd. Alternativt köp en väldigt billig bil nu om du verkligen måste ha en, och köp en dyrare när du sparat ihop till den.
Tack för svaret! Min fråga är helt enkelt om folk som varit i liknande situation har kunnat få igenom ett billån via handlare.
Ett av lånen är som sagt avbetalt i månadsskiftet, min skuld ligger då på 203 000. Jag behöver en bil då jag skaffat ett till jobb som dessvärre ligger 2 mil härifrån. Räknar med att betala tillbaks billånet inom 2 år.

Jag gissar att santander skulle gå med på det där.

Toyota finans gick med när jag köpte bil för 100 k. Hade ca 700 k synligt i blanco

Tack för svar, Lasse. Du verkar ha koll, tror du jag bör vänta till månadsskiftet för att få bort det mindre lånet eller spelar det ens någon roll?

Det skulle behöva väntas till mitten av februari för att den skulden ska vara borta. Jag gissar att det går bra redan nu

Skippa detta upplägget och kör ett riktigt billån istället där bilen agerar säkerhet skulle vara mitt tips.

Jag fick lån på bilköp 650k med 1 anmärkning. Detta var Dnb.. jag hade dock inte tagit ett blanco för bilköp. Mymoney har hög ränta minns jag..

Gissar nu men ändå, går kalpen ihop och kontantinsats till bilen finns så varför skulle typ Santander då vilja missa en affär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp