Jag ansökte via Vw finans samt att en upplysning inhämtades hos bilhandlaren. Det här var 2019. Själva leasingen var väldigt smidig.Kan man söka leasing själv eller måste det ska på plats hos handlaren?
Volkswagen tar Bisnode men rekommenderar inte att söka om du har lån utanför UC som syns på Bisnode. Jag hade ca 17k på Nordax men fick avslag då dem tyckte jag hade för mycket lånFinns det något sätt att köpa en bil eller leasa en utan insats och om UC är rätt jäkla dålig? Är i akut behov av en bil pga separation
Så dom tyckte 17000 var för mycket i lån?Volkswagen tar Bisnode men rekommenderar inte att söka om du har lån utanför UC som syns på Bisnode. Jag hade ca 17k på Nordax men fick avslag då dem tyckte jag hade för mycket lån

Ja. Det är det lånet som syns på Bisnode och dem tyckte jag hade för mycket lån… Väldigt märkligt :/Så dom tyckte 17000 var för mycket i lån?![]()
Hmm, skumtJa. Det är det lånet som syns på Bisnode och dem tyckte jag hade för mycket lån… Väldigt märkligt :/
Det tyckte jag med. Visst har jag många lån annars på UC men dem tog ingen uc, utan endast bisnode. Jag blev dock inte helt avslagen utan kunde komplettera med en medsökande, men det valde jag inte göra.Hmm, skumt
Det ska du ju inte behöva göra, tycker man. Då vet jag iaf att jag inte kommer kunna ta något på Volkswagen finans ifall jag skulle vilja göra det, har 18000 kr i avbetalning på Bisnode. Gjorde du en annan ansökan sen via någon förmedlare eller?Det tyckte jag med. Visst har jag många lån annars på UC men dem tog ingen uc, utan endast bisnode. Jag blev dock inte helt avslagen utan kunde komplettera med en medsökande, men det valde jag inte göra.