Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån eller leasing

Vad finns det för bra leasing sidor? Med online beställning.

Om man har leasing på en elbil, ökar månadsavgift markant nu när regeringen imorgon tar bort elbilsbidraget på 70 kkr? Detta bidrag måste väl ingå i kalkylen, som nu försämras?

Kan man söka leasing själv eller måste det ska på plats hos handlaren?
Jag ansökte via Vw finans samt att en upplysning inhämtades hos bilhandlaren. Det här var 2019. Själva leasingen var väldigt smidig.

Räkna dock med att det kan bli surt efteråt. Bilhandlare krävde mig på ca 5000 kr för byte av bromsskivor och bromsbelägg pga ”onormalt slitage”. Efter mindre än 2500 mil... Lät en god vän som är bilmekaniker kika på bilen. Fotade bromsarna och skickade dess till bilhandlaren som sedan återtog kravet på 5000 kr.

Finns det något sätt att köpa en bil eller leasa en utan insats och om UC är rätt jäkla dålig? Är i akut behov av en bil pga separation
Volkswagen tar Bisnode men rekommenderar inte att söka om du har lån utanför UC som syns på Bisnode. Jag hade ca 17k på Nordax men fick avslag då dem tyckte jag hade för mycket lån

Det tyckte jag med. Visst har jag många lån annars på UC men dem tog ingen uc, utan endast bisnode. Jag blev dock inte helt avslagen utan kunde komplettera med en medsökande, men det valde jag inte göra.
Det ska du ju inte behöva göra, tycker man. Då vet jag iaf att jag inte kommer kunna ta något på Volkswagen finans ifall jag skulle vilja göra det, har 18000 kr i avbetalning på Bisnode. Gjorde du en annan ansökan sen via någon förmedlare eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp