Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån betalningsanmärkning

Hej,
Nu anropar jag alla experter här och frågar efter råd gällande billån trots bet.anm.
Jag har en anmärkning som försvinner i sept, ca 500tusen i årsinkomst, ca 60tusen i underskott av kapital, 7 förfr och 120tusen i synliga lån hos UC.

Vill inte ha något med otrevliga Nystartfinans att göra.

Ser att Advisa verkar vara forumets favorit.
Någon som har erfarenhet av Avida?
Är det fördelaktigare att söka Remember hos dem eller via förmedlare?
Ska tillägga att jag inte kan vänta med att köpa bil tills anm försvinner utan läget är akut av många skäl.

Vill helst inte låna via bilfirma och skulle önska få låna 150tusen.

Tacksam för tips och erfarenheter!

Hej!

Jag har goda erfarenheter av Advisa när det gäller att låna med betalningsanmärkningar. Jag fick hos remember via advisa med bet.anmärkningar förra året!
Mitt råd till dig är således att du gör en ansökan via advisa för att få så många erbjudanden som möjligt!

Vänligen,
Ansi

För att kunna få ett billån på 150 000 så måste du ha minst 37 500 kronor att lägga kontant, och detta gäller hos alla långivare eftersom det är lag på det. Men det kanske du är medveten om? I övrigt tror jag inte att det är några större problem att få ett lån med dina förutsättningar.

Ok, så om man söker 150.000 kr hos Advisa och markerar billån så betalar dom bilen åt mig till bilhandlaren och jag betalar kontantinsats till bilhandlaren, eller betalar Advisa ut pengarna direkt till mig? Eller om man söker hos Remember direkt och anger att pengarna ska användas till billån, hur öronmärker de pengarna till bilen förutom kontantinsatsen?

För att kunna få ett billån på 150 000 så måste du ha minst 37 500 kronor att lägga kontant, och detta gäller hos alla långivare eftersom det är lag på det. Men det kanske du är medveten om? I övrigt tror jag inte att det är några större problem att få ett lån med dina förutsättningar.
Får man vara fräck och protestera :)
Sist jag köpte bil hade jag 0:- kr i handpenning, fick huvudbillånet via santander och handpenning via resurs bank. detta var givetvis hos en mindre bilfirma och funkar antagligen inte hos jättarna

Sist jag köpte bil hade jag 0:- kr i handpenning, fick huvudbillånet via santander och handpenning via resurs bank. detta var givetvis hos en mindre bilfirma och funkar antagligen inte hos jättarna

Det är klart att du kan låna till kontantinsatsen, som måste vara minst 37 500 kronor för att du skall kunna få ett billån på 150 000 kronor. Själva billånet får vara högst 80 % av bilens värde. Resten får man skaka fram på annat sätt, de flesta gör väl det genom att byta in sin gamla bil, men naturligtvis kan man ta ett annat lån som du gjorde.

Eventuellt är det förstås svårare att få två lån om man har betalningsanmärkningar.

Det är ett upplägg dom inte får ha dock, man ska leverera in 20% själv cash eller med inbytesbil eller så.

Hittade svaret nu på Lendo:

Dags för ett bilköp? Ansök om ett lån till bil via Lendo och jämför låneerbjudanden från upp till 35 banker och långivare med bara en ansökan och en kreditupplysning. Du kan låna upp till 100% av bilens värde genom Lendo då du inte tar ett traditionellt billån - utan ansöker om ett privatlån.

Dags för ett bilköp? Ansök om ett lån till bil via Lendo och jämför låneerbjudanden från upp till 35 banker och långivare med bara en ansökan och en kreditupplysning. Du kan låna upp till 100% av bilens värde genom Lendo då du inte tar ett traditionellt billån - utan ansöker om ett privatlån.

Lendo förmedlar inte billån, dom förmedlar blancolån, så kan dom kalla det vad dom vill.

Det där är inga billån, vilket bland annat innebär att de är svårare att få (särskilt för den som har betalningsanmärkningar) och att räntan är högre. Det enklaste sättet att få ett billån är att gå till en bilhandlare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp