Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån 250 000 kr, finns det chans med dessa förutsättningar?

Hej!

Frågar åt frugan som vill köpa ny bil men vet inte om det är möjligt. Hon äger en annan idag värde ca 60-70k. Den hon vill ha kostar 250k. Årsinkomst ca 230k belånad ca 240k på uc. 11% Vad finns det för möjligheter? Hon äger en bostadsrätt värde ca 1.8 mil men 0kr bolån. Kanske bättre o belåna huset o köpa bilen?

Tips o råd mottages . Tack

Hon borde baka in det i huslånet och även dom 240 000 borde hon ju slänga in i bostadsätten?

Jag skulle generellt avråda från att köpa bil med bolån, just för att då blir man stående med en massa lån kvar när bilen är slutkörd. Optimala i personens läge vore att belåna upp för att få bort blanco och sen billån. Men med skaplig amortering ändå

Jag skulle generellt avråda från att köpa bil med bolån, just för att då blir man stående med en massa lån kvar när bilen är slutkörd. Optimala i personens läge vore att belåna upp för att få bort blanco och sen billån. Men med skaplig amortering ändå
Har man 0 i lån på bostaden och belånar 10% så är man ändå ganska säker.
Men jag förstår din tanke om det handlat om att låna upp till 85%.

blancot borde ju definitivt läggas in i bolånet. Lär bli billigare.

Har man 0 i lån på bostaden och belånar 10% så är man ändå ganska säker.
Men jag förstår din tanke om det handlat om att låna upp till 85%.

blancot borde ju definitivt läggas in i bolånet. Lär bli billigare.

Jag gör ingen skillnad på de 2, såvida man inte amorterar i bobillånet på 6-7 år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp