Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bil

Hej, någon som kanske kan hjälpa mig med en fråga?
Har en bil som jag betalar av och använder till att åka till jobbet och köra min dotter till skolan varannan vecka.
Bilen ägs dock av min far, som hjälpte mig att köpa den, och jag betalar av den varje månad.
Jag har löneutmätning och de räknade inte bilen i deras uträkning, utan godkände kostnad på 500 kr för busskort.
Kan inte jag få med bensin kostnaderna med i uträkningen? Har ca 3 mil sammanlagt till jobbet, fram och tillbaka.
Jobbar också obekväma tider, och behöver bilen.
Tacksam för svar

Hej, någon som kanske kan hjälpa mig med en fråga?
Har en bil som jag betalar av och använder till att åka till jobbet och köra min dotter till skolan varannan vecka.
Bilen ägs dock av min far, som hjälpte mig att köpa den, och jag betalar av den varje månad.
Jag har löneutmätning och de räknade inte bilen i deras uträkning, utan godkände kostnad på 500 kr för busskort.
Kan inte jag få med bensin kostnaderna med i uträkningen? Har ca 3 mil sammanlagt till jobbet, fram och tillbaka.
Jobbar också obekväma tider, och behöver bilen.
Tacksam för svar

Det är nog bara att prova, du kan säga att dina förutsättningar ändrats och det längre inte fungerar med buss då du jobbar obekväma arbetstider.
Fast jag tror inte det blir så mycket mer än 500 kr för reseersättning.
Säg 20 dagar i månaden, 3*20 = 60 mil. Vad är förbrukningen på bilen? Säg 20kr/l och förbrukning 0,6 = 12kr milen.
Vilket då blir 720 kr för 60 mil. Några hundralappar mer. Tror inte du får avsevärt mer mot vad du har nu.

Det är nog bara att prova, du kan säga att dina förutsättningar ändrats och det längre inte fungerar med buss då du jobbar obekväma arbetstider.
Fast jag tror inte det blir så mycket mer än 500 kr för reseersättning.
Säg 20 dagar i månaden, 3*20 = 60 mil. Vad är förbrukningen på bilen? Säg 20kr/l och förbrukh 9.50ning 0,6 = 12kr milen.
Vilket då blir 720 kr för 60 mil. Några hundralappar mer. Tror inte du får avsevärt mer mot vad du har nu.
Räknar de inte 25 kr per mil för egen bil 12 för förmånsbil med fosilbränsle eller delvis el och 9.50 för ren elbil precis som skatteverket?

Räknar de inte 25 kr per mil för egen bil 12 för förmånsbil med fosilbränsle eller delvis el och 9.50 för ren elbil precis som skatteverket?

Kanske är det så. Det du tänker på redovisas som reseavdrag vid deklaration. Här handlar det om att få till utrymme i kalkylen att klara bränslekostnader.

Det stämmer som du säger att det går att ange samma schablon-värden som skatteverket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp