Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bil vid utmätning/skuldsanering

Jag är inte så auktoritär, jag a använder inte smileys så ofta och då kan man tydligen uppfattas som lite tvär..

Eller så beror de enkom på hur man formulerar sig... att använda mycket smilisar kan ju ibland uppfattas som litta ”glyttigt” som vi skåningar säger...
...men what a heck, ibland får vi lätta upp stämningen här ute med :D:p:oops::D

Hur avgör kf värdet på en bil? Jag kollade bilpriser.se och då var min värd 31500. Jag har pga sjukdom svårt ta mig till jobbet utan bil. Min fru är också i behov av den till sitt jobb. Den behövs också för att hämta på skolan osv. Jag har en kraftig utmattning och blir sängliggandes länge när jag gått för mycket. Vad är sannolikheten att den blir utmätt för en skuld på 15000? Löneutmätningsmässigt så tror jag kf kommer kunna dra runt 5000 i månaden. Om den inte skulle bli utmätt, får man ha kvar den för att få skuldsanering eller lär man ha sålt av den först?

Läste här i tråden om att bil under 28k var ganska ok. Men på kfs auktionstorg finns en bil för 10 000 och en för 20 000 så hur är det?

Läste här i tråden om att bil under 28k var ganska ok. Men på kfs auktionstorg finns en bil för 10 000 och en för 20 000 så hur är det?

Dessa kan ju t.ex vara utmätta från någon som har massor av bilar. Har man tre bilar för tiotusen så tycker säkert fogden att det är mer onödigt än att ha en. Det finns privatpersoner som har hundra bilar. En bekant har 68 st ser jag, får han problem med Kronofogden så har de att göra.

Dessa kan ju t.ex vara utmätta från någon som har massor av bilar. Har man tre bilar för tiotusen så tycker säkert fogden att det är mer onödigt än att ha en. Det finns privatpersoner som har hundra bilar. En bekant har 68 st ser jag, får han problem med Kronofogden så har de att göra.

Går att hålla sig för skratt när man ska registrera och bedöma över 100 fordon på någon gäldenär..

Hur avgör kf värdet på en bil? Jag kollade bilpriser.se och då var min värd 31500. Jag har pga sjukdom svårt ta mig till jobbet utan bil. Min fru är också i behov av den till sitt jobb. Den behövs också för att hämta på skolan osv. Jag har en kraftig utmattning och blir sängliggandes länge när jag gått för mycket. Vad är sannolikheten att den blir utmätt för en skuld på 15000? Löneutmätningsmässigt så tror jag kf kommer kunna dra runt 5000 i månaden. Om den inte skulle bli utmätt, får man ha kvar den för att få skuldsanering eller lär man ha sålt av den först?

Får man in uppgifter så en löneutmätning på 5k kan köras och skulden är 15 skulle jag säga att chansen att den blir utmätt är 0.

Hur stor skuld vs storlek på löneutmätning på ett ungefär för att utmäta en bil runt 30 000?

Om det tar mycket mer än ett år att reglera skulden kan bil bli aktuell

Såg idag att min bil hade ökat i värde med 5000 enligt den sidan jag har tittat på innan. Whatta beep liksom? Kanske osmart kolla bilen för ofta, driver upp värdet. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp