Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bil vid utmätning/skuldsanering

Även om det inte hör hemma här så blev jag även lite konfunderad över alla prylar som säljs där av ringa värde.
Vill gärna behålla det jag har.
Tror du inte att det kanske är från något hem som någon bara stuckit ifrån/ vräkning?

Tror du inte att det kanske är från något hem som någon bara stuckit ifrån/ vräkning?

Det vore min gissning. Eller att man felvärderat nån sak. Man tror att det är ett värdefullt konstverk som egentligen är ett loppisfynd för 25 kr

Fast där var även andra saker som man direkt såg att det hade ringa värde.

...men en vräkning genererar inte per automatik att man ska kunna konfiskera hela hemmet... ? Även vid en vräkning bör väll hen få behålla ”vanligt” möblemang, husgeråd, etc... eller?

...men en vräkning genererar inte per automatik att man ska kunna konfiskera hela hemmet... ? Även vid en vräkning bör väll hen få behålla ”vanligt” möblemang, husgeråd, etc... eller?

Stämmer, men det tar ofta flera timmar att tömma en lägenhet.. då hinner man titta igenom egendom mer genomgående, kan finnas antika möbler som man inte skulle refleketerat över vid hastig koll.

Det slutar vad jag vet med att det mests hamnar på en soptipp då det inte hämtas ut från magasineringen.

@Lasseman du förstår kanske att man i min situation får lite ” hjärnspöken”.
När man ser skiten de säljer på nätauktionen då tänker man att ens saker ryker då mina är finare.

Whaat?!?!?! Jag har en vän som jag brukar låna bil av för att b.l.a åka o storhandla, den bilen är ny o dyr ca 540000kr så om jag blir stoppad av polis så kan bilen utmätas? väldigt märkligt om så är fallet då den inte är min.

Ja det kan den. Det är inget konstigare än att om din vän lånar ut en massa pengar till dig och du har dessa pengar i din besittning när Kronofogden kommer på besök, så kan dessa pengar mätas ut.

Det är ett risktagande att låna ut saker till andra människor, oavsett om det är pengar, en TV eller en bil. Har personen som du lånar ut till problem med skulder, så kanske inte du får dina pengar/din TV/din bil tillbaka.

Det är sådant man bör tänka på innan man lånar ut något.

Ja det kan den. Det är inget konstigare än att om din vän lånar ut en massa pengar till dig och du har dessa pengar i din besittning när Kronofogden kommer på besök, så kan dessa pengar mätas ut.

Det är ett risktagande att låna ut saker till andra människor, oavsett om det är pengar, en TV eller en bil. Har personen som du lånar ut till problem med skulder, så kanske inte du får dina pengar/din TV/din bil tillbaka.

Sicken otroligt dålig jämförelse !! Det är väll för fasiken skillnad på rena cash och en bil som är ägd av en annan person och som Du inte har någon knutenhet till, såsom en kollega eller vän? :(

Bra dock att redan nu veta att jag om ca ett år kommer bli avskedad pga att jag inte kommer kunna utföra mitt arbete, för att jag då inte kommer våga köra företagets bil som är på ”g” att köpas in. Ingen leasingbil utan en företags ägd bil... :(

Sicken otroligt dålig jämförelse !! Det är väll för fasiken skillnad på rena cash och en bil som är ägd av en annan person och som Du inte har någon knutenhet till, såsom en kollega eller vän? :(

Bra dock att redan nu veta att jag om ca ett år kommer bli avskedad pga att jag inte kommer kunna utföra mitt arbete, för att jag då inte kommer våga köra företagets bil som är på ”g” att köpas in. Ingen leasingbil utan en företags ägd bil... :(

Om jag tex jobbar som säljare på fältet åt Marabou och kör företagets bil och Polisen stoppar mej, ringer de alltså Kronofogden då och säger” hörrni nu kan ni få in lite kosing fröken Anka står här med en BMW som det står Marabou på men det går väl bra att ta den ändå” ....Typ.....!!!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp