Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bil vid utmätning/skuldsanering

Ett hus kan inte utmätas på besittning. Fast egendom utmäts med ub 4 24.

Man kan inte utmäta annans egendom, vare sig lös eller fast.
Dock är det inte säkert att man delar gäldenären och andras uppfattning om vem som äger egendomen.

Jaja, får leta när ja kommer hem från jobb konferensen från Riga..
Tycker likväl att det låter absurt... om bilen som sagt är skriven på annan person...

För min del behöver du inte leta, det var i örebro och det hävdes av någon anledning i tingsrätt och det har ju ingen prejudicerande effekt. Jag har haft fall och vet om andra fall som varit ända upp i HD och det inte upphävts.

En bil för 10k utmäter man inte, kostnaderna äter upp de pengar som kan komma vid försäljning.
Att den är registrerad på en annan har som sagt ingen avgörande betydelse
Ok då kan jag i lugn och ro ha en bil för ca 10000 och absolut inte behöva oroa mig för att fogden tar den fast jag egentligen inte har nåt behov av den. Bra!

Med tanke på att jag bor i Norrland och mitt största intresse är fiske så är mitt behov av bil att kunna ta mig iväg på helger osv för mina intressen.

Ok då kan jag i lugn och ro ha en bil för ca 10000 och absolut inte behöva oroa mig för att fogden tar den fast jag egentligen inte har nåt behov av den. Bra!

Med tanke på att jag bor i Norrland och mitt största intresse är fiske så är mitt behov av bil att kunna ta mig iväg på helger osv för mina intressen.

Kolla gärna på kfms hemsida, klicka på auktionstorget. Där är det som säljs för närvarande utlagt, då får man en bild över vad som utmäts

Ett hus kan inte utmätas på besittning. Fast egendom utmäts med ub 4 24.

Man kan inte utmäta annans egendom, vare sig lös eller fast.
Dock är det inte säkert att man delar gäldenären och andras uppfattning om vem som äger egendomen.

Man kan inte utmäta annans egendom skriver Du... Ja, men det låter ju alldeles så som det bör vara, men uppenbarligen så går de alldeles lysande att utmäta annans bil... Befängt, men ja har inget mer att orda om i ämnet likväl... :(

Man kan inte utmäta annans egendom skriver Du... Ja, men det låter ju alldeles så som det bör vara, men uppenbarligen så går de alldeles lysande att utmäta annans bil... Befängt, men ja har inget mer att orda om i ämnet likväl... :(

"Dock är det inte säkert att man delar gäldenären och andras uppfattning om vem som äger egendomen"

Även om det inte hör hemma här så blev jag även lite konfunderad över alla prylar som säljs där av ringa värde.
Vill gärna behålla det jag har.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp