Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bil vid utmätning/skuldsanering

Ok, så om jag har en bil värde sig 10000 så kan ja va ”lugn” fast jag varken behöver bil för mitt jobb, ta mig till jobbet eller att skjutsa barn?

Och ”vem” bestämmer värdet på bilen?

Har du inte behov av bil för att ta dig till jobb har du enligt kfm inte behov av bil.
Kronofogden bedömer vad den är värd.
En bil för 10k orkar nog få utmäta, blir inte mycket efter kostnader.

En bil man lånat av en bekant för att åka och handla?

Det var något som sker då och då tydligen och då går det.
Man anses vara ägare till den pga att man har den i besittning.
Skrivit om detta flera gånger och det blir lika upprört och tappade hakor varje gång. Använd sökfunktionen så hittar ni nog någon av de tidigare föeklaringarna.

Nej, dom kan inte ta den bilen.
Däremot låter det som en bil jag skulle vilja testa om du har vägarna förbi Karlstad ;). Du kan få en kopp Löfbergs för besväret :)
Om jag vågar åka till Oslo i den bilen Passat -17 med alla dessa finesser som jag dock inte förstår mej på :) jag åker förbi dej då förstås :) om nu inte kronis smyger omkring i dina skogar......

Det är absolut möjligt att den kan bli utmätt, det görs då och då.

Förklara det ? Vad ger er denna rätt?
Om jag är hemma hos folk som äger ett hus - ger det Er då rätten av utmäta detta hus, för jag menar - vad är skillnaden ?!?!
Hur kan ni anse att Ni har rätten att mäta ut någon helt annans bil, som i bilregistret är skriven på en helt annan person, bosatt på helt annan adress ?!

Förresten, så har jag för mig att det finns domslut på detta där Ni har fått backa och häva just detta absurda beteende...
Det gällde då en man med utmätning som lånade sin chefs bil för att ta sitt barn till sjukhus... Där konfiskerade ni bilen (absurt i sig), men han överklagade och fick rätt !!

Har du inte behov av bil för att ta dig till jobb har du enligt kfm inte behov av bil.
Kronofogden bedömer vad den är värd.
En bil för 10k orkar nog få utmäta, blir inte mycket efter kostnader.
Nä det är det jag menar, att jag egentligen inte är behov av en bil.
Så därför jag undrar om dom kan ta den.

Eller om man skaffar en billigare bil och isåfall ska ”säkra upp” och skriva den på en annan

Förklara det ? Vad ger er denna rätt?
Om jag är hemma hos folk som äger ett hus - ger det Er då rätten av utmäta detta hus, för jag menar - vad är skillnaden ?!?!
Hur kan ni anse att Ni har rätten att mäta ut någon helt annans bil, som i bilregistret är skriven på en helt annan person, bosatt på helt annan adress ?!

Förresten, så har jag för mig att det finns domslut på detta där Ni har fått backa och häva just detta absurda beteende...
Det gällde då en man med utmätning som lånade sin chefs bil för att ta sitt barn till sjukhus... Där konfiskerade ni bilen (absurt i sig), men han överklagade och fick rätt !!

Har förklarar flera gånger.

Ub 4 18

Eller om man skaffar en billigare bil och isåfall ska ”säkra upp” och skriva den på en annan

En bil för 10k utmäter man inte, kostnaderna äter upp de pengar som kan komma vid försäljning.
Att den är registrerad på en annan har som sagt ingen avgörande betydelse

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp