Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bil leasing privat, uc, kreditbetyg

Hej där! Har bestämt mig för att leasa en bil men är tveksam till hur de bedömer en sån ansökan? Har mailat ett par och frågat men får inga vettiga svar mer än att man får prova.. ja men vill ju inte ha en till uc som inte ger utdelning, ja ni förstår.

Har just nu 13ff

Inkomst 510000 ( 380tkr på senaste deklaration som syns.

15,7 kreditbetyg ( flera ff under kort tid) senast början jan
500000 blanco fördelat på 3 lån och 2 kredkort

Har sett trådar här men de är inte så färska Ang leasing... så undrar om ngn har erfarenhet?
Vill få till ett samlingslån i sommar höst så gäller o planera ff.

Beror det inte på bilmärket?
Vissa tar UC andra inte?

Jag kan bara tala för egen erfarenhet... Jag leasar bil från Hedin Bil här i Malmö och dom tog en full UC på mig. Jag hade nog ett 10-talet UC förfrågningar, inkomst 484tkr, underskott ca 100tkr, inga betalningsanmärkningar. Jag gjorde ansökan via deras hemsida ”carplus” och det gick igenom utan problem.

Tack för svar! Gjorde ansökan idag och gick igenom utan ngt problem alls

Jag är också jättenyfiken. :) berätta gärna vilken upplysning de tog och hur mkt info det syntes på den.

Jag blev nekad att leasa på Bilia för ett år sen. 15 ff och lika mkt lån som årsinkomst. Var rätt pinsamt att sitta där och få det i ansiktet . Dom tog full UC. Så Volvia finans är nog lite hårda allt. Dock fixade säljaren att jag fick leasa den ändå dock via ett annat finansbolag som inte var lika hårda fast var tvungen att min fru skulle stå på den också.

Jag beställde en Skoda Kamiq idag hos Din Bil i Malmö!
Gick igenom kreditupplysningen utan några problem trots en anmärkning och ganska höga lån (210,000kr) och årsinkomst på 390,000kr.
Gick riktigt snabbt och smidigt.
Dem tog en kreditupplysning från Bisnode.

Jag blev nekad att leasa på Bilia för ett år sen. 15 ff och lika mkt lån som årsinkomst. Var rätt pinsamt att sitta där och få det i ansiktet . Dom tog full UC. Så Volvia finans är nog lite hårda allt. Dock fixade säljaren att jag fick leasa den ändå dock via ett annat finansbolag som inte var lika hårda fast var tvungen att min fru skulle stå på den också.

Och volvofinans är dom enda jag vet som släppt igenom avbetalning på en med löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp