- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Nån som vet vad för slags uc santander tar om man ansöker om bil/mc-lån hos en firma? Är det mikrouc som inte syns eller full uc som syns i upplysningen sen?
Full uc
Nån som vet vad för slags uc santander tar om man ansöker om bil/mc-lån hos en firma? Är det mikrouc som inte syns eller full uc som syns i upplysningen sen?
Tror ni ett bil-lån hos santander blir godkänt på 150k med 6,9 % i kreditbetyg? eller är det dumt att chansa?
Det beror nog mer på inkomster och hur mycket lån i övrigt du har.. Kreditbetyget verkar inte så noga, mer noga att kalkylen funkar.
tack för svaret!
inkomst 407k underskott 55k
Får ut 28.000:- efter skatt
Blancolån ca 550k (Syns på uc: Nordea, lån & spar, komplettbank, betalkoll som förhoppningsvis försvinner vid denna månads uppdatering)
Är de möjligt tror du?
Ska jag vara helt ärlig så, nej, det tror jag inte går bra, i alla fall inte utan manuell granskning, kan tänka mig att du slår i ett blancotak (förutsatt att över 500 syns på uc) och att inkomst i förhållande till blanco skulle kunna vara en varning som gör att autokreditprövning inte går vägen.
Det finns vissa bilhandlare som har santander som det går att ansöka om lån/lånelöfte hos direkt på hemsidan med bankid, kan vara en variant om just den handlare du tänkt på gör så, slipper du jobbiga situationer hos handlaren.
Kanske är lite stor summa, tror du de är lättare med en summa på 70-80k istället för 150k? Bilen är ju ändå som säkerhet så det borde väl ändå gå även om ja har blancolånen?
riktigt bra att man kan söka direkt på nätet så slipper man sitta där i butiken och få ett nej, riktigt pinsamt!
är min uppfattning rätt så spelar beloppet mindre roll, du klarar inte autokreditprövningen.
Bilen är säkerhet ja, men det är inte jätteenkelt att få tillbaka den om det behövs.