Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

Räcker det med att bara uppge de större skulderna? Jag tycker när man läser vad folk skriver här så ska de komplettera med uppgifter om precis alla skulder.
Varför kräver de arbetsgivarintyg? Jag har fast jobb sedan många år tillbaka. Kan de inte själva kontakta den arbetsgivare man uppger namn och telefonnummer till och kontrollera att man lämnar korrekta uppgifter?
Slutligen , verkar de svåra att få lån hos? Jag menar om man accepterar en hög ränta och vill tex bara låna 10 000, tror ni man kan ha en chans även om man har 7-8 ffr på UC och en del skulder men INGA bet. anm.

Jag fick lån hos Big Bank, 30.000. Jag hade många förfrågningar vid tillfället, ca:30-35 st.
De ringde och frågade om övriga utgifter, 2 dagar senare satt pengarna på kontot. Kanon! De räddade mig en bit på vägen!

Sökte idag, fick 30.000 från BIGBANK beviljat! Nu blir det semester i sommar också!
smile.gif

Är Big Bank stenhårda med att ta reda på alla ens skulder? Om jag t ex har skulder på runt 100 000 kronor men bara uppger skulder på 70 000 ringer de då upp och ifrågasätter mina uppgifter? Ska man bara ta med lån eller om man har kreditkort också?

Fick precis beviljat ett lån på 25k. Avrundade väl lite neråt i ansökan , men uppgav i alla lån o krediter som finns på UC eftersom de ser dem ändå. Hade i princip gett upp att få ett lån att lösa in sms eländet med innan jag testade denna sista utväg. Visst hög ränta men ändå bra mycket billigare än att snurra runt i sms karusellen!

Jag har skrivit tidigare och frågat om just det här med skulder som Bigbank frågar efter men jag vill så gärna få svar så jag gör rätt för jag vill göra en ansökan där. Jag har ganska mycket skulder, tyvärr, men det rör sig gärna om kontoskulder, t ex Ikea. Jag har få blancolån men en hel del krediter. Tog ni upp samtliga krediter med mera när ni angav skulder hos Bigbank? Kräver de in kopior även på räkningarna, t ex en kopia på en räkning till Ikea? Någon nämnde skuldavier. Ska de skulder man uppger vara exakt den summa skulder som UC har registrerat? Jag tänkte bara söka på 10 000 kronor men de kan ju vara hårda ändå.

Hej! I mitt fall ringde det upp en trevlig dam och kollade med mig angående de lån o krediter jag inte tagit upp, som finnns på uc.Det verkar som det är den totala månadskostnaden på dina lån och krediter som är intressant när de gör sin bedömningoch det behöver inte vara några exakta summor utan jag avrundade lite neråt. Jag behövde dock inte skicka några kopior på räkningar utan endast de 3 senaste lönebeskeden.Kan tillägga att jag har en sjuhelsikes massa blancolån, så var inte rädd att ansöka.

mvh/Nisse

Hej Nisse!

Det var jag som frågade precis innan om skulder. Då vet jag lite mer. Jo, i UC står ju mest ens totala skuld och antal krediter. Det står ju inte till vem man är skyldig pengarna men jag antar att står det att jag tex har 7 krediter så måste jag uppge minst 7 stycken jag är skyldig pengar till. Men då vet jag. Tack för din information. Jag får sätta mig och räkna på mina skulder först så att jag får rätt på siffrorna.

Själv provade jag ansöka här och fick avslag på skärmen direkt vid ansökan på dagen, men ändå ringde de upp på kvällen och frågade efter mer uppgifter om anställningsförhållande osv. Har någon annan upplevt nåt liknande med Big Bank? Hur gick det i såna fall för er?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp