Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

Jo på Min Upplysning eller Kivra syns dina sms lån förfrågningar och har du många förfrågningar så kanske de reagerade på det, att du skulle lösa bort smslån och inte blancolån.

BigBank använder UC inget annat. Det som inte rimmar är att om du har 30k lån samt 6 frågor och en bra lön så borde vem som helst ge dig ett lån

Jag vet att BigBank tar UC men frågan var varför astonvilla fick till svar att det skulle bli avslag efter det att han uppgivit sitt personnummer och ingen UC hade tagits.

Jag vet att BigBank tar UC men frågan var varför astonvilla fick till svar att det skulle bli avslag efter det att han uppgivit sitt personnummer och ingen UC hade tagits.

Antingen tjänar han för lite eller har en anmärkning. Bif Bank tar säkert en uc mikro som inte syns på min uc för att få en första bild

Min kreditvärdighet är låg för förra året taxerade jag bara strax över 100k för jag hade bara timanställning. Men nu sen ett halvår tillbaka har jag fast o heltid, men det syns ju inte på kreditupplysningen därför är min scoring fortfarande låg. Men allt det här berättade jag o oxå erbjöd jag mig att skicka in anställningsbevis o lönespec. Jag fick uppfattningen att det var kirrat men sen tvärvände det när han knappade in mitt p.nummer, det e det jag inte fattar. Jag frågade även vad han trodde jag hade för chans till lån nu när nästa taxering blir registrerad för då lär min scoring öka. Han fortsatte sitt tvivel och sa att "som sagt vi går efter helheten och inte bara efter hur mycket man tjänar, men du kan alltid försöka igen då". Jag menar, då ska det väl inte vara nå tvivel iaf!? Bra jävla skumt.

Finns det risk att big bank tar upplysning via soliditet också? Där syns ju alla smslåneförfrågningar. Finns det nån bank som tar upplysning där med?

Jag har ett väldigt dyrt lån hos Big Bank, räntan är på 30% ...Lånet är för närvarande på ca 93000 kr. Lånetiden är på 5 år. Tog lånet för ca 1 år sedan. Dum fråga kanske men kan man prata med dem att få ner räntan?

Knappast. Deras grej är ju just att sälja på dig idén med den räntan. Varför skulle dom då gå med på att just du sen ska ha en lägre ränta till skillnad från andra kunder? Det vore ju en sak om ditt lån förfallit, men det har ju inte ens det.

Och jag tror inte du får igenom det i vilket fall. Det är ju så här dom tjänar pengar på kunderna.

Jag har ett väldigt dyrt lån hos Big Bank, räntan är på 30% ...Lånet är för närvarande på ca 93000 kr. Lånetiden är på 5 år. Tog lånet för ca 1 år sedan. Dum fråga kanske men kan man prata med dem att få ner räntan?

Alltså, du har ju inget att förlora på att fråga, men som Kryss skriver så är chanserna mycket små. Bättre att söka hos någon annan med vettigare ränteläge och ange att du ska lösa ett annat lån, men det är ju avhängigt hur ditt kreditbetyg ser ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp