Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

BIGBANK - Erfarenhet?

Hej,

Jag har halvknasiga förutsättnignar med 11 FF. Varav de flesta är hyfsat nya... men blivit nekad.. på de flesta ställen. 375 000 Inkomst.. 160 000 Blanco. 20 000 kort. Score 11%

Tror ni det skulle vara helkört med Bigbank för mig?? Ett lån på 100 000 till deras skitränta skulle få ner min månadskostnad enormt och då skulle jag kunna härda ut till i vår då jag får söka samlingslån med lägre ränta.

Min fråga är egentligen om någon vet vad BIG Bank accepterar i antalet förfrågningar och om någon nyligen fått lån där med kassa förutsättnignar via lendo eller direkt från hemsidan? (Gärna om infon är hyfsat ny)

Tack..

Blev erbjuden 100k med sämre förutsättningar till ~30% via MyLoan (har jag för mig), men det är tyvärr gammal info från 2014.

Bättre chans att få lån via Balanzia och dom har ofta bättre ränta än Big Bank

Fick väldigt nyligen lån hos Big Bank, via Lendo, 75000 kr, bara Svea och Konsumentkredit nappade oxå fast på ca 40000. Score 15,7 och 12 ff. Fick iaf bort 2 andra UC krediter och Ferratums okkerlån.

Hur fungerade det för dig när du fick lån via Lendo hos Bigbank? Ringer både Lendo och Bigbank upp dig eller kan du sköta allt via ansökan på nätet?
Lendo känns dom dom alltid ringer för att kolla om man inte ska teckna deras försäkring. Gjorde det när jag fick lån hos Bigbank via dom. Men ingen fråga om själva lånet. Bigbank fick jag sms från att en av deras lånegandläggare skulle ringa upp. Blev lite nervös men det handlade bara om att han ville försäkra sig om att jag inte hade någon familjemedlem /släkting eller att jag själv var en politiskt utsatt person (som dom är jätterädda för).

Lendo känns dom dom alltid ringer för att kolla om man inte ska teckna deras försäkring. Gjorde det när jag fick lån hos Bigbank via dom. Men ingen fråga om själva lånet. Bigbank fick jag sms från att en av deras lånegandläggare skulle ringa upp. Blev lite nervös men det handlade bara om att han ville försäkra sig om att jag inte hade någon familjemedlem /släkting eller att jag själv var en politiskt utsatt person (som dom är jätterädda för).
Det är nog egentligen alla banker, är en otrolig massa extra för dom att ta hänsyn till om kunden är tex riksdagsman eller minister.

Hur fungerade det för dig när du fick lån via Lendo hos Bigbank? Ringer både Lendo och Bigbank upp dig eller kan du sköta allt via ansökan på nätet?

Sökte via Lendo, Big Bank var första bank att nappa, säkert automatiskt...väntade till kvällen på flera men valde Big Bank, elektroniskt skuldebrev skickades via mejl ca kl 10 nästa morron, signerade med BankID och senare på eftermiddagen hade jag pengarna på kontot, otroligt smidigt. Big Bank ringde nån timme efter ja signerat och frågade om jag var minister el riksdagsman bara... Angett att ja skulel lösa andra kreditrer med det bryr dom sej inte om, pengarna bara kommer... Sen nästa dag ringde nån dryg bimbo från Ledo å sa ja missa fylla i låneskydd å ja sa NEJ ja vill inte ha det å hon gav sej inte...fick säga NEJ typ 3 ggr efter hon ställt samma fråga flera ggr om fast formulerat den olika...sen när hennes lilla hjärna fattade sa hon "jaha?" Å lät helt förvånad nästan chockad..å ja sa hej då å la på luren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp