Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

BFM INKASSO

Vilka är det som skickar till dessa?
Brixo, men det hände aldrig någonting. Stod i alla breven att jag hade 8 dagar på mig att betala annars skulle det gå vidare till kfm. Låg efter med tre månader och när jag pratade med kundservice på Brixo sa dem att man kunde ligga efter med 3 månader men att man då ganska omgående behövde betala in det totala obetalda beloppet man låg efter med för att det inte skulle skickas till kfm.

Nån som nyligen släppt brixo och company? Alltså merax flexkredit och brixo förbi deras och bfms hot om KF som kan bekräfta att det hamnar hos "riktigt" inkasso och om det ger anmärkning nu när de inte är med på UC längre.

Har släppt Brixo och hamnat hos inkasso, dock fortsätter dom och skickar påminnelse som om krediten fortfarande är igång.. ska släckas och tas bort för gott!

Orimliga som? Nått exempel rimmligheten här kan ju vara lite individuell.
Jag hamnade hos dom 2018 pga att jag betalat 2000 kr för lite på mitt Rememberlån pga sjukskrivning.
Lånet var på lite över 350000 kr och de gick med på sex månaders avbetalning dvs över 50000 kr i månaden.
De gick inte med på något annat så jag fick släppa allt till kronofogden.

Har alla som släppt Brixo, merax mm hamnat hos ett "riktigt" inkassobolag efter BFM? eller har BFM skickat nån direkt till KF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp