Beviljat lånelöfte men har klarna delbetalning som inte banken sett?

Hej,

Fick i förrgår beviljat ett lånelöfte på ca 1,5 MKR med min sambo från Swedbank. Jag uppgav aldrig att jag har 15000 kr på klarna delbetalning då jag trodde detta skulle synas på UC, men det gjorde inte det. Nu är jag orolig att banken ska se detta när vi sen ska ta vårt faktiska lån. Kan inte själv se att denna delbetalning ligger på UC, där står det att jag inte har någon kredit, utan de (Klarna) verkar endast ha tagit creditsafe på mig. Har möjlighet att betala av den med en gång, innan vi tar lån, men då kanske banken blir varse om att jag "undanhållit" information? Kommer en avslutad kredit som jag inte kan se på UC nu plötsligt dyka upp och förstöra mina chanser för lån?

Vad är den bästa strategin nu? Känns som jag ljugit för banken och det kommer bita mig i baken.

Du kan vara lugn. Klarna syns inte på UC. Jag tror inte heller att en kredit på 15k hade gjort någon skillnad.

Tror ni att det finns något sätt de kan komma se den? Te.x i mina kontoutrag? Tänk så nekas man lån trots lånelöfte..
Är absolut inget att oroa dig för, den summan kommer inte spela någon roll ändå om dem på ngt omöjligt sett skulle se det

Tror ni att det finns något sätt de kan komma se den? Te.x i mina kontoutrag? Tänk så nekas man lån trots lånelöfte..
Om du betalar via Klarna-appen så kopplas det antagligen till ditt lönekonto. Då står det typ ”Autogiro K* Klarna” som en transaktion på kontoutdraget. Du kan sitta lugnt i båten, banken skiter i Klarna. UC or it didn’t happen ;)

Senast ändrad:
Går inte banken in och kollar överföringar och kontohistorik ? Typ Swedbank ?

Det är ganska många i riket som betalar saker via klarna, och en delbetalningsskuld på 15000 tror jag inte är något problem även om dom skulle fråga om det.

Det är ganska många i riket som betalar saker via klarna, och en delbetalningsskuld på 15000 tror jag inte är något problem även om dom skulle fråga om det.
Snarare går dem ens in och kollar det , dem använder bara sin kalkyl ? Och det dem får fram på uc ? Så i regel går dem inte in o kollar utan använder sin kalkyl bara , vilken oftast är högre än den egentliga kostnaden ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp