Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljas privatlån när man har bolån?

Hej!

Har precis köpt hus, eller vi får tillträde om några månader. Tanken är att vi sedan ska ta ett renoveringslån men nu börjar jag få lite panik. Tänk om vi inte blir beviljade renoveringslån när vi har bolånet?

Bolånet ligger på runt 900k samt att vi har ett tidigare privatlån på ca 100k. Tanken är att söka runt 350k för renovering.

Mitt ucscore är 2.7% (beror nog på att min deklarerade inkomst är hälften av vad jag egentligen tjänar p.g.a pluggat) och min man ligger nog på runt 1% + -.

Vår sammanlagda årsinkomst är nu ca 7-800k. Vi har 3 barn med som påverkar såklart. Vad tror ni? Har vi ens en chans?

Ja ni kommer få. :)

Det går nog bra, det handlar ju mycket om att kalkylen ska gå ihop

Ja vi tycker ju att det går ihop, men om jag gör "omvänt" och kollar om vi skulle få bolånet som vi fått idag om vi hade haft så höga privatlån så hade det nekats.. så jag känner mig tveksam nu.. får nog räkna med att det blir nekat. Och så måste vi vänta tills att bolånet betalats ut innan vi ens kan får svar på det. Pust.

För räntans skull, går det inte se om ni kan få utrymme inom bolån med ökat värde utav renovering? Lär bli bra mycket billigare i längden.

För räntans skull, går det inte se om ni kan få utrymme inom bolån med ökat värde utav renovering? Lär bli bra mycket billigare i längden.
Hej! Inte u nuläget, men tanken är ju såklart att omvärdera huset efter all renovering för att få in det i bolånet :)

Privatlån har stor effekt när du söker bolån men inte tvärtom. Rätt säker på att det dessutom bara är positivt om man bor i hus/bostadsrätt när man gör en ansökan om privatlån. Det kommer nog absolut inte vara några problem att få ett privatlån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp