Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljade lån och förutsättningar

Satt och kolla runt lite men fann inte vad jag sökte. Antingen blind eller så finns det ingen. Därför tänkte jag starta denna tråd och förhoppningen är att den som så många andra trådar här inne kan hjälpa oss som är i processen. Det skulle vara kul om folk bara enkelt kunde dela med sig här inne om de fått lån ELLER blivit nekade lån sina förutsättningar! OM ni kontaktade banken direkt eller gick via låneförmedlare. Tänkte typ....

* Sökte via Advisa
* 250.000 inkomst/år
* 4 Förfrågningar
* 0 anmärkningar
* 12% uc
* Skuldsaldo
* Underskott av kapital
* Blancolån och krediter synliga på uc.
* Lösenkrav och kompletteringar.

På så sätt kan vi lära oss vad som krävs och kanske till och med känna hopp om att själv en dag få hjälpen vi behöver. Tacksam för hjälpen och riktar redan nu ett tack till alla som vill dela med sig...…. :)

Sökte för cirka 2 månader sedan

* Sökte via Lendo 150.000
* 790-810.000 inkomst
* 6 förfrågningar
* 4 anmärkningar då
* 15.5% UC-risk
* Skuldsaldo 2 månader historiskt April Respektive maj
* Underskott av kapital - typ ingenting
* Synliga Blanco minns jag inte men säg 300.000

Godkändes först av Avida - Dom nekade sedan vid internkollen (gissar för deras gamla lån för 4-5 år sedan gick till KFM)
I övrigt nekad hos samtliga (Balanzia hade jag).

Sökte för 1,5 vecka sen.

* Sökte 90,000 kr via Advisa
* 241,500 kr inkomst/år
* 16 Förfrågningar
* 2 anmärkningar (försvinner nu i okt & april)
* 7,3 % uc
* Score: 526
* Inget skuldsaldo eller historiskt
* Underskott av kapital: 21,100 kr
* Krediter: 8154 kr (Qliro)

Fick endast erbjudande från BlueStep på 85,000 kr. Inväntar fortfarande svar efter att ha skickat in kompletteringar.
* Kompletteringar: Kontoutdrag 60 dagar, senare lönespec, avi med skuldsaldo och inbetalningauppgifter hos de inkassobolag de såg jag betalat in till under kontoutdragets tidsperiod.

* Sökte 185.000 på Advisa förra månaden
* Inkomst (taxerad 2017: 172.000) inkomst nu är 22700/mån (angav det i ansökan)
* underskott 2017: 28.000, tidigare år mycket lägre
* 2 ff
* kreditbetyg 6,6 efter kreditupplysningen (hade 4,8 innan)
* total utnyttjad kredit/lån på uc 188.000
*ej anmärkningar eller historisk skuldsaldo

Fick några hyfsade erbjudanden men hade förväntat mig mer kanske, fick erbjudande från Ikano bank och bank Norweigan (185 k) , marginalen 95 k, Collector bank 150 k, credento (väldigt låg summa)
Valde Ikano bank med bäst ränta och summa. Nackdelen var att dem använde post till skuldebrevet men jag skickade kompletteringar via mail och att det stod inget om kompletteringar på erbjudandet.
Kompletteringar var lönespec och arbetsgivarintyg och fullmakt/lösenkrav för att jag valde samla lån. Men fick ut stor del av lånet på kontot (krediter som hade plusgiro betalning)

Kan tillägga att jag idag fick ett samtal från BlueStep (2 veckor efter jag fick erbjudande från dem och skrivit under skuldebrevet) och fick avslag.. :(

Fina: vet du varför du fick avslag?

Fina: vet du varför du fick avslag?
Jag är sjukskriven månaden ut och på grund av det fick jag avslag. Trots att jag har en fast anställning sedan 3,5 år tillbaka att återgå till den 1/9.. Känns surt.
Så besviken, hade verkligen behövt det mer än någonsin just nu.. :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp