- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Om man är gammal eller har småbarn kan man väl få förkortad skuldsanering med betalningsplan på 3 år?Saneringen är alltid 5 år!
Om man är gammal eller har småbarn kan man väl få förkortad skuldsanering med betalningsplan på 3 år?Saneringen är alltid 5 år!
Nu tror jag att du felciterade.Kvalificerad insolvent är att du inte kan betala dina skulder över lång tid 10-15 år brukar riktmärket vara.
Det har ingenting med längden på en ev skuldsanering som alltid är fem år, dock så kan betalplanen i en skuldsanering vara kortare om man tex har barn som anses lida av föräldrarnas skuldsättning.
En skuldsanering är alltid 5 år men själva betalplanen kan vara 3 år. Det är inte självklart att man får förkortad betalplan bara för att man har barn el är äldre.Om man är gammal eller har småbarn kan man väl få förkortad skuldsanering med betalningsplan på 3 år?
Nej självklart är det inte och det skrev jag heller inte, jag skrev "ibland"En skuldsanering är alltid 5 år men själva betalplanen kan vara 3 år. Det är inte självklart att man får förkortad betalplan bara för att man har barn el är äldre.
Fast du skrev inte "ibland" på ditt svar till mej o det var det jag läste o citeradeNej självklart är det inte och det skrev jag heller inte, jag skrev "ibland"
Min poäng var att ts blandade ihop att man kvalar in som insolvent om man inte kan betala på 5 år och det är fel, och det var det jag svarade på, att 5 år är för betalningsplanen.

Citerade jag dig ?Nu tror jag att du felciterade.
@annlo du svarade på detta5 år, du tänker på själva tiden då saneringen löper under (ibland 3 år).
Det vet jag inget om ngt missförstånd men är det utrett så är det väl bra.Fast du skrev inte "ibland" på ditt svar till mej o det var det jag läste o citerade![]()
Ja det är riktigt att ts missförstod mitt svar där då jag skrev om att vara kvalificerat insolvent men det tror jag är utrett vid detta laget![]()
Och där skrev du att saneringen ibland löper på 3 år vilket inte stämmer. Svarade sen på ett inlägg där du skrev "Om man är gammal eller har småbarn kan man väl få förkortad skuldsanering med betalningsplan på 3 år?"@annlo du svarade på detta
I text blir det lätt missuppfattningar. Man tro alla andra ska förstå vad man själv har i huvet