Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljad skuldsanering överklagad

He’s, fick min skuldsanering överklagad innan den vann laga kraft. Orsaken var för att en borgenär som jag hade flera skulder till och dom godkände betalplanen hade glömt att inkludera en skuld.

Hur ser processen ut i detta fallet? Tänkte att något likt hände efter betalplanen var skickad ut att en Anna fordringsägare anmälde en skuld på 7000kr och KFM ansåg inte att det var skäl att skicka ut ny betalplan och informera borgenärer och istället bara inkludera skulden i skuldsaneringen.

Jag gissar att skulden som dom glömde anmäla och överklaga pga också kommer vara en väldigt liten skuld sannolikt 5000kr eller mindre. Kan kronofogden då, om tingsrätten skickar tillbaka ärendet till dom fatta beslut igen eller måste dom göra om det hela och skicka ut till alla och vänta flera månader?

Kommer mest troligt hänvisas tillbaka till KFM. Sen får du prata med en handläggare och lägga till skulden.
När den är så liten så behövs så kanske inte betalplanen behöver skickas ut på nytt.

Fördelen om det skulle dra ut på det är att du kan passa på att ändra till 2025s normalbelopp/förbehållsbelopp som presenteras kring 1 December.
Kanske även 2025s hyreshöjning om du har hyresrätt kommer innan dess som du kan korrigera? Eller om det är höjd kostnad för eventuellt transportkostnad för lokaltrafik som träder i kraft 2025.

När vi är så sent på året så kan det vara värt att kolla upp såna detaljer när det kommer tillbaka.
Vet du ex att hyran kostar 600kr mer nästa år, transportkort 50kr mer, normalbeloppet höjs med 350kr då kanske du kan fiska in en tusenlapp extra du behåller i månaden. Det blir mycket större process att ompröva sånt i efterhand.

Vilket bolag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp